Wniosek o wypłatę diety dla męża zaufania
Zgodnie z Art. 103aa. ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks Wyborczy:
1. Mężowi zaufania wyznaczonemu do obwodowej komisji wyborczej przysługuje dieta w wysokości 40% zryczałtowanej diety członków obwodowych komisji wyborczych.
2. Dieta wypłacana jest wyłącznie tym mężom zaufania, którzy obserwowali głosowanie przez co najmniej 5 godzin i obserwowali cały przebieg ustalania wyników głosowania do momentu podpisania protokołu głosowania.
3. Przewodniczący obwodowej komisji wyborczej prowadzi ewidencję czasu przebywania mężów zaufania w lokalu wyborczym oraz wydaje zaświadczenie, którego wzór w drodze uchwały określa Państwowa Komisja Wyborcza, mężom zaufania, którzy spełnili warunki, o których mowa w pkt 2.
4. Zaświadczenie, o którym mowa w pkt 3, zawiera:
1) imię i nazwisko męża zaufania,
2) oznaczenie obwodowej komisji wyborczej, której przewodniczący wydaje zaświadczenie,
3) stwierdzenie, iż mąż zaufania spełnił warunki niezbędne do wypłaty diety,
5. Zaświadczenie, o którym mowa w pkt 3, opatrzone pieczęcią komisji wyborczej podpisuje przewodniczący danej komisji,
6. Zaświadczenie, o którym mowa w pkt 3, jest sporządzane w dwóch egzemplarzach, z których jeden otrzymuje mąż zaufania, a drugi stanowi dokument z wyborów.
7. Należności, o których mowa w pkt 1, wypłaca mężom zaufania wójt po złożeniu przez nich we właściwym urzędzie gminy wniosku o wypłatę diety wraz z zaświadczeniem, o którym mowa w pkt 3, albo jego uwierzytelnioną kopią w terminie 30 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
8. We wniosku, o którym mowa w pkt 7, zamieszcza się:
1) imię i nazwisko wnioskodawcy,
2) adres zameldowania oraz adres do korespondencji, jeśli jest inny niż adres zameldowania,
3) numer konta bankowego, na które przelana ma być dieta,
4) numer ewidencyjny PESEL,
5) oznaczenie obwodowej komisji wyborczej, przy której wnioskodawca wykonywał obowiązki męża zaufania,
6) oznaczenie właściwego urzędu skarbowego.
Metryka strony