UCHWAŁA NR XIV/85/04
UCHWAŁA NR XIV/85/04
RADY GMINY PŁASKA
z dnia 2 grudnia 2004 r.
w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji celowych dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych, sposobu rozliczania dotacji oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.
Na podstawie art. 118 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1851, z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135) uchwala się, co następuje:
§ 1. Uchwałę stosuje się do zadań publicznych innych niż określone w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003r. Nr 96, poz. 873, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”.
§ 2. Uchwała reguluje:
1) tryb postępowania o udzielenie dotacji;
2) sposób rozliczenia dotacji;
3) sposób kontroli wykonywania zleconego zadania.
§ 3. 1. Rada Gminy, na wniosek Wójta, podejmuje decyzję o przyznaniu dotacji w ramach przewidzianych na ten cel środków w budżecie Gminy, po zasięgnięciu opinii właściwej komisji Rady Gminy.
2. Do czasu uchwalenia budżetu dopuszcza się przyznawanie dotacji na podstawie projektu budżetu.
3. Przyznanie dotacji następować będzie na mocy uchwały Rady Gminy w sprawie budżetu gminy.
§ 4. Podmioty ubiegające się o dotacje zobowiązane są do złożenia wniosku według wzoru określonego Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2003 r., Nr 193, poz. 1891), zwanego dalej „rozporządzeniem”.
§ 5. 1. Szczegółowe warunki udzielania dotacji ustala umowa, której wzór określa rozporządzenie.
2. Tryb przekazania dotacji określi umowa, o której mowa w ust. 1.
§ 6. Podmiot realizujący zadanie jest zobowiązany złożyć w Urzędzie Gminy Płaska sprawozdanie rzeczowo - finansowe z wykonania zadania publicznego określonego w umowie, według wzoru określonego w rozporządzeniu.
§ 7. 1. Prawidłowość wykonania zadania, w tym wydatkowania dotacji, może podlegać kontroli dokonywanej przez Wójta Gminy.
2. Kontrole obejmować będą w szczególności:
1) stan realizacji zadania;
2) efektywność i jakość wykonywania zadania;
3) gospodarność w sposobie wydatkowania przyznanej dotacji;
4) zgodność wydatkowania dotacji z celem, na który została przyznana;
5) zgodność wydatkowania dotacji z ustawą o zamówieniach publicznych;
6) prowadzenie stosownej dokumentacji.
3. Z przeprowadzonej kontroli sporządzany jest protokół.
§ 8. Stwierdzenie niezgodnego z umową wykonania zadania powoduje wstrzymanie dotacji, rozwiązanie umowy oraz żądanie zwrotu przekazanych i niewłaściwie wykorzystanych środków wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi za okres od dnia otrzymania dotacji do dnia zwrotu.
§ 9. 1. Postępowanie oraz udzielenie dotacji i jej rozliczenie jest jawne.
2. Wykaz podmiotów otrzymujących dotacje podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
3. Informacje o rozliczeniu dotacji zamieszcza się w sprawozdaniach z wykonania budżetu gminy.
§ 10. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 11. Traci moc uchwała Nr XIX/135/2000 Rady Gminy Płaska z dnia 28 grudnia 2000 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz kontroli.
§ 12. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Sudnik Waldemar
Metryka strony