WPISANIE ZAGRANICZNEGO AKTU URODZENIA / MAŁŻEŃSTWA / ZGONU

 

WPISANIE ZAGRANICZNEGO AKTU URODZENIA / MAŁŻEŃSTWA / ZGONU

 

Wpisanie zagranicznego aktu urodzenia / małżeństwa / zgonu

Czynności

Zasady wpisu

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Gminy Płaska, 16-326 Płaska 53, pokój nr 10 tel. (0-87) 6439062

Komórka odpowiedzialna

Kierownik USC

Podstawa prawna

Art. 104 Prawa o aktach stanu cywilnego - Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. (Dz. U. 2021, poz. 709 z późn. zm.)

Wymagane dokumenty

  • wniosek o wpisanie aktu do polskich ksiąg

  • odpis aktu zagranicznego wraz z tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego

Opłaty skarbowe

Opłata skarbowa  - 50,- zł

Termin załatwienia sprawy

W ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku

Uwagi

Wniosek o wpisanie zagranicznego aktu do polskich ksiąg można złożyć w wybranym USC na terenie kraju.

Wnioskodawca przebywający za granicą może skorzystać z pośrednictwa polskiego konsulatu.

Osoba zamieszkała za granicą, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w kraju, jest obowiązana wskazać w kraju pełnomocnika do doręczeń (również wtedy, gdy korzysta z pośrednictwa konsulatu). 

Opłatę skarbową należy uiścić na konto Urzędu Gminy w Płaskiej - Bank Spółdzielczy w Szepietowie Nr 29 8769 0002 0202 0680 2000 0020 ze wskazaniem przedmiotu opłaty skarbowej.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Płaska

Wytwarzający/odpowiadający: Marzenna Mieczkowska

Data wytworzenia: 2021-05-11

Wprowadzający: Marzenna Mieczkowska

Data modyfikacji: 2021-05-11

Opublikował: Marzenna Mieczkowska

Data publikacji: 2004-01-29