zameldowanie na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące
zameldowanie na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące
Czynności |
Opis czynności |
Miejsce załatwienia sprawy |
Urząd Gminy Płaska, 16-326 Płaska 53, pokój nr 14 tel. (0-87) 6439062 |
Komórka odpowiedzialna |
Kierownik USC |
Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 10.04.1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t. j. Dz. U. Z 2001 r. Nr 87, poz. 960 z późn. zm.) Rozporządzenie MSWiA z dn. 24.12.2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz. 1999). |
Wymagane dokumenty |
1. Dowód osobisty, 2. Odpis skrócony aktu urodzenia - w przypadku osób niepełnoletnich, 3. Zaświadczenie o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego (nie dotyczy zameldowania na pobyt czasowy), 4. Książeczka wojskowa - dotyczy mężczyzn w wieku od 19 lat do 50 roku życia oraz kobiet podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony, 5. Wypełniony formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” lub „Zgłoszenie pobytu czasowego” podpisany przez osobę meldującą się oraz osobę posiadającą tytuł prawny do lokalu (właściciela, najemcę) - potwierdzającą fakt pobytu osób meldujących się, 6. Tytuł prawny do lokalu (umowa, przydział lokalu, akt własności) 7. Dokument tożsamości właściciela do wglądu. |
Opłaty |
Bez opłat |
Termin załatwienia sprawy |
Niezwłocznie |
Uwagi |
Zgłoszenia zameldowania dokonuje się osobiście lub przez członka rodziny, opiekuna ustawowego lub faktycznego oraz inną osobę. Zameldowania osoby niepełnoletniej dokonują rodzice, przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca faktyczną opiekę nad osobą niepełnoletnią. |
Metryka strony