WYMELDOWANIE OSOBY W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ
wymeldowanie osoby w drodze decyzji administracyjnej
Czynności |
Opis czynności |
Miejsce załatwienia sprawy |
Urząd Gminy Płaska, 16-326 Płaska 53, pokój nr 14 tel. (0-87) 6439062 |
Komórka odpowiedzialna |
Kierownik USC |
Podstawa prawna |
Art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 10.04.1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t. j. Dz. U. Z 2001 r. Nr 87, poz. 960 z późn. zm.) |
Wymagane dokumenty |
Wnioskodawca ubiegający się o wymeldowanie osoby nie przebywającej w miejscu stałego zameldowania powinien: 1. Złożyć podanie ze szczegółowym wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenia miejsca pobytu stałego, 2. Przedłożyć do wglądu dokumenty potwierdzające fakty opisane w podaniu (np. sentencje wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisję, umowę najmu, itp.) 3. Po złożeniu podania przeprowadza się szczegółowe postępowanie wyjaśniające polegające m. in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony, ustaleniach dokonanych przez organy Policji, organy paszportowe, kartotekę skazanych, Centralne biuro Adresowe, przeprowadzeniu rozprawy administracyjnej, wizji lokalnych i kontroli meldunkowych. |
Opłaty |
Opłata skarbowa za wydanie decyzji - 10,- zł. |
Termin załatwienia sprawy |
1 miesiąc od dnia złożenia podania, w sprawach szczególnie skomplikowanych - w ciągu dwóch miesięcy. |
Tryb odwoławczy |
Od decyzji służy stronom prawo złożenia odwołania do Wojewody Podlaskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie składa się za pośrednictwem Wójta Gminy. |
Uwagi |
Opłatę skarbową należy uiścić na konto Urzędu Gminy w Płaskiej - Bank Spółdzielczy w Bargłowie Kościelnym Nr 06 9334 0001 0000 0056 0546 0001 ze wskazaniem przedmiotu opłaty skarbowej. |
Metryka strony