Zasady zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej

ZASADY ZMIANY WPISU DO EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Zasady zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej

Czynności

Zasady wpisu

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Gminy Płaska, 16-326 Płaska 53, pokój nr 14 tel. (0-87) 6439062

Komórka odpowiedzialna

Kierownik USC

Wymagane dokumenty

Wniosek o dokonanie zmian we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (druk dostępny w dziale „Druki i formularze”).

Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.

Właściwość miejscowa

Działalność gospodarcza rejestrowana jest w gminie właściwej dla miejsca zamieszkania przedsiębiorcy. Miejscem zamieszkania jest miejscowość, w której przebywa przedsiębiorca z zamiarem stałego pobytu.

Opłaty

Opłata za zmianę wpisu do ewidencji działalności gospodarczej wynosi 50,- zł.

Termin załatwienia sprawy

14 dni od dnia zgłoszenia

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji o odmowie wpisu można złożyć do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Suwałkach za pośrednictwem Wójta Gminy w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Uwagi

Jeżeli zmiana wpisu polega na zmianie miejsca zamieszkania, które powoduje zmianę organu ewidencyjnego, przedsiębiorca składa wniosek o zmianę wpisu do ew. dz. gosp. Organowi ewidencyjnemu, który był właściwy przed zmianą. Po dokonaniu zmiany wpisu organ ewidencyjny dotychczas właściwy przesyła zaświadczenie o wpisie do organu właściwego ze względu na nowe miejsce zamieszkania przedsiębiorcy. Właściwy organ ewidencyjny dokona z urzędu wpisu do prowadzonej ewidencji działalności gospodarczej.

Opłatę skarbową należy uiścić na konto Urzędu Gminy w Płaskiej - Bank Spółdzielczy w Bargłowie Kościelnym Nr 06 9334 0001 0000 0056 0546 0001 ze wskazaniem przedmiotu opłaty skarbowej.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Płaska

Wytwarzający/odpowiadający: Marzenna Mieczkowska

Wprowadzający: Marzenna Mieczkowska

Data modyfikacji: 2004-01-29

Opublikował: Marzenna Mieczkowska

Data publikacji: 2004-01-29