ZASADY WPISU DO EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

ZASADY WPISU DO EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Zasady wpisu do ewidencji działalności gospodarczej

Czynności

Zasady wpisu

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Gminy Płaska, 16-326 Płaska 53, pokój nr 14 tel. (0-87) 6439062

Komórka odpowiedzialna

Kierownik USC

Wymagane dokumenty

Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej (druk dostępny w dziale „Druki i formularze”)

Właściwość miejscowa

Działalność gospodarcza rejestrowana jest w gminie właściwej dla miejsca zamieszkania przedsiębiorcy. Miejscem zamieszkania jest miejscowość, w której przebywa przedsiębiorca z zamiarem stałego pobytu.

Opłaty

Opłata za wpis do ewidencji działalności gospodarczej wynosi 100,- zł.

Termin załatwienia sprawy

14 dni od dnia zgłoszenia

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji o odmowie wpisu można złożyć do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Suwałkach za pośrednictwem Wójta Gminy w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Uwagi

Od dnia 1 stycznia 2004 roku przedsiębiorca rejestrujący działalność gospodarczą może złożyć wniosek o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON oraz zgłoszenie identyfikacyjne lub aktualizacyjne, o którym mowa w ustawie z dnia 13.10.1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (NIP).

Opłatę skarbową należy uiścić na konto Urzędu Gminy w Płaskiej - Bank Spółdzielczy w Bargłowie Kościelnym Nr 06 9334 0001 0000 0056 0546 0001 ze wskazaniem przedmiotu opłaty skarbowej.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Płaska

Wytwarzający/odpowiadający: Marzenna Mieczkowska

Wprowadzający: Marzenna Mieczkowska

Data modyfikacji: 2004-01-29

Opublikował: Marzenna Mieczkowska

Data publikacji: 2004-01-29