ZASADY WPISU DO EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Zasady wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
Czynności |
Zasady wpisu |
Miejsce załatwienia sprawy |
Urząd Gminy Płaska, 16-326 Płaska 53, pokój nr 14 tel. (0-87) 6439062 |
Komórka odpowiedzialna |
Kierownik USC |
Wymagane dokumenty |
Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej (druk dostępny w dziale „Druki i formularze”) |
Właściwość miejscowa |
Działalność gospodarcza rejestrowana jest w gminie właściwej dla miejsca zamieszkania przedsiębiorcy. Miejscem zamieszkania jest miejscowość, w której przebywa przedsiębiorca z zamiarem stałego pobytu. |
Opłaty |
Opłata za wpis do ewidencji działalności gospodarczej wynosi 100,- zł. |
Termin załatwienia sprawy |
14 dni od dnia zgłoszenia |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie od decyzji o odmowie wpisu można złożyć do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Suwałkach za pośrednictwem Wójta Gminy w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. |
Uwagi |
Od dnia 1 stycznia 2004 roku przedsiębiorca rejestrujący działalność gospodarczą może złożyć wniosek o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON oraz zgłoszenie identyfikacyjne lub aktualizacyjne, o którym mowa w ustawie z dnia 13.10.1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (NIP). Opłatę skarbową należy uiścić na konto Urzędu Gminy w Płaskiej - Bank Spółdzielczy w Bargłowie Kościelnym Nr 06 9334 0001 0000 0056 0546 0001 ze wskazaniem przedmiotu opłaty skarbowej.
|
Metryka strony