Protokół z kontroli wydatków poniesionych w I półroczu 2005 r.

P R O T O K Ó Ł

P R O T O K Ó Ł

Komisji Rewizyjnej z dnia 14 września 2005r.

z kontroli realizacji budżetu gminy za I półrocze 2005r., w tym wydatków z budżetu gminy na zadania inwestycyjne w I półroczu 2005 r.

Komisja Rewizyjna Rady Gminy Płaska w składzie :

1. Sewastynowicz Jan,

2. Jatkowski Józef,

3. Szostak Józef,

przeprowadziła w dniu 14 września 2005 r. czynności kontrolne w zakresie realizacji budżetu gminy za I półrocze 2005r., w tym wydatków z budżetu gminy na zadania inwestycyjne w I półroczu 2005 r.

Czynności kontrolnych dokonano w obecności Wójta Gminy Płaska - Bogdana Wysockiego, Skarbnika Gminy - Jadwigi Dobrowolskiej.

Podczas kontroli stwierdzono co następuje :

REALIZACJA WYDATKÓW :

INFRASTRUKTURA WODOCIĄGOWA I SANITACYJNA WSI

Wydatki bieżące związane z utrzymaniem wodociągów na terenie gminy w I półroczu 2005r. wyniosły 40.274 ,-zł., w tym:

  • wydatki płacowe 16.607,-zł.;

  • wydatki na energię 11.690,-zł.;

  • zakup materiałów, remonty, opłaty - 11.977,-zł.;

Wykonanie planu wydatków 47 %.

IZBY ROLNICZE

Składka w wysokości 2 % wpływów z podatku rolnego na izby rolnicze - przekazano kwotę 345,-zł.

DROGI PUBLICZNE POWIATOWE

Prace wzdłuż drogi powiatowej na trasie Mikaszówka - Rygol polegające na karczowaniu pni oraz profilowaniu drogi wraz z przemieszczeniem gruntu - koszt wyniósł 8. 197,-zł.

DROGI PUBLICZNE GMINNE

Wydatki na bieżące utrzymanie dróg gminnych wyniosły 34.893,-zł., w tym:

  • zimowe utrzymanie dróg 23.853,-zł.;

  • bieżące utrzymanie profilowanie dróg 9.163,-zł.;

  • zakup znaków i przepustów - 1.877,-zł.

POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ

Koszty związane z utrzymaniem budynków mieszkalnych wyniosły 19.010,-zł. W tym zakup oleju opałowego do mieszkań komunalnych 10.810,- zł., wywóz nieczystości, przeglądy kominiarskie 3.555,-zł., energia 357,-zł. oraz koszty wyceny i wyrysów geodezyjnych mieszkań przygotowywanych do sprzedaży 4.288,-zł.

CMENTARZE

W porozumieniu z dnia 19 kwietnia 2005 r. zawartym pomiędzy Wojewodą 0Podlaskim, a Wójtem Gminy w sprawie powierzenia obowiązków utrzymania grobów i cmentarzy wojennych położonych na terenie gminy Płaska - Wójt Gminy przyjmuje do realizacji remont cmentarza z I wojny światowej w miejscowości Serski Las - koszt zadania 8.000,-zł. Remont został wykonany w miesiącu czerwcu i opłacony. Wniosek o zwrot kosztów został przedłożony do rozliczenia.

OPRACOWANIA GEODEZYJNE I KARTOGRAFICZNE

Wydatki związane z opracowaniami i wyrysami geodezyjnymi wyniosły 4.439,-zł. i dotyczyły głownie wyceny działek sprzedawanych po uchwaleniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy.

POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ

Wydatki przedstawiają się następująco:

  • za stronę w gazecie Płaska 741,-zł.;

  • dotacja do rozliczenia (zgodnie z umową z 20.05.2005r) została przekazana na konto Augustowskiej Organizacji Turystycznej w wysokości 4.000,-zł. - umowa przewiduje prowadzenie informacji turystycznej - dotację należy rozliczyć do 31 grudnia 2005;

  • zakup mapy z terenem gminy 265,-zł.;

  • inne zakupy 668,-zł.

URZĘDY WOJEWÓDZKIE

Zadanie zlecone - wydatki związane z utrzymaniem etatu kierownika urzędu stanu cywilnego wyniosły 25.658,-zł., tj. 54 % planu.

RADA GMINY

Wydatki związane z obsługą rady gminy wyniosły 17.117,-zł. - w tym opłacano koszt dojazdów na sesję, komisje, diety członkom rady i komisji oraz inne wydatki (art. kancelaryjne, telefony , usługi pocztowe) - wydatki stanowią 48 % planu.

URZĄD GMINY

Wydatki związane z zatrudnieniem (płace, ZUS, f-sz świadczeń socjalnych,) w urzędzie gminy za I półrocze 2005r. wyniosły 347.921,-zł., pozostałe wydatki związane z utrzymaniem budynku urzędu, wydatki pocztowe kanc1elaryjne, delegacje, opłaty wyniosły 45.158,-zł. Wykonanie planu wydatków 52 %.

PROMOCJA JEDNOSTEK SAMORZĄDY TERYTORIALNEGO

Wydatki związane z promocją gminy od m-ca czerwca wyniosły 733,-zł. i dotyczyły wyjazdu na targi promocyjne gminy do Warszawy.

POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ

Opłata składek za przynależność gminy do następujących związków międzygminnych:

  • Euroregion Niemen - 2.000,-zł.; Związek Gmin Wiejskich - 603,-zł.; Związek Gmin Wiejskich Woj. Podlaskiego - 396,-zł.

URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ

Zadanie zlecone - prowadzenie rejestru wyborców i aktualizacja rejestru - wydano środki finansowe w wysokości 200,-zł.

KOMENDA WOJEWÓDZKIEJ POLICJI

Zaplanowane w budżecie środki finansowe dla policji w wysokości 4.000,-zł., zostaną wydane zgodnie z umową podpisaną z Komendą Wojewódzką Policji na zakup paliwa 2.000,-zł. oraz na remont budynku Punktu Przyjęć Interesantów w Płaskiej 2.000,-zł. i zostaną rozliczane fakturami opłaconymi przez urząd gminy.

OCHOTNICZE STRAŻE POŻARNE

Wydatki bieżące związane z utrzymaniem sześciu jednostek ochotniczych straży pożarnej wyniosły 32.262,-zł. Otrzymaliśmy dotację celową na doposażenie jednostki OSP Płaska 6.500,-zł., która zostanie wykorzystana w II półroczu, wykonanie planu wydatków 54%.

OBRONA CYWILNA

Na zadania z obrony cywilnej wydano środki finansowe w wysokości 123,-zł.

POBÓR PODATKÓW

Koszt poboru podatków: w tym koszt wysyłanych decyzji podatkowych, zakup druków i prowizja sołtysów - wydano środki finansowe w wysokości 16.506,-zł.

OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO

Opłacono odsetki od kredytu zaciągniętego na budowę sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w Płaskiej w 2004 r. w kwocie 25.967,-zł. Kredyt został zaciągnięty w wysokości 700.000,-zł., okres spłaty przypada w latach 2006-2012.

REZERWY OGÓLNE I CELOWE

W budżecie na 2005 rok została zaplanowana rezerwa ogólna w wysokości 31.000,-zł. w I półroczu rezerwy nie rozdysponowywano.

SZKOŁY PODSTAWOWE, GIMNAZJUM, ŚWIETLICE SZKOLNE

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Płaskiej

W skład zespołu szkół wchodzą: szkoła podstawowa, gimnazjum, oddział przedszkolny, świetlice szkolne - wydatki bieżące w wymienionych rozdziałach wyniosły 637.173,-zł. w tym:

  • wydatki płacowe nauczycieli i obsługi szkoły - 528.749,-zł.;

  • pozostałe wydatki związane ze szkołą - 108.424,-zł.,;

Wykonanie planu wydatków 55 %.

W Szkole Podstawowej w Płaskiej został utworzony rachunek dochodów własnych. Dochody za okres od 01.03.2005 wpłynęły w wysokości 29.680,-zł., a wydatki wyniosły 27.065,-zł.

Zadanie inwestycyjne

Na budowę sali gimnastycznej zaplanowano środki finansowe w wysokości 796.450,-zł., w tym: z dotacji na zadania własne 200.000,-zł. środki własne 596.450,-zł. Umowa na budowę sali gimnastycznej została podpisana w dniu 9 lutego 2004 r. - wynagrodzenie brutto zawarte w umowie wyraża się kwotą 1.854.448,47zł. - termin realizacji 1.03.2004 - 31.12.2005r. W 2004r. wydano środki finansowe w wysokości 1.115.660,-zł. (w tym 1.100.000,-zł. wydatki zgodnie z zawartą umową, 15.660,-zł. opłata dla inspektora nadzoru i projektanta), wydatki w I półroczu 2005 roku wyniosły 100.371,-zł., pozostałe wydatki będą zrealizowane w II półroczu.

Szkoła Podstawowa w Gruszkach

Wydatki bieżące w szkole za I półrocze 2005r. wyniosły 212.624,-zł. w tym:

  • wydatki płacowe nauczycieli i obsługi szkoły - 188.897,-zł.;

  • pozostałe wydatki związane z utrzymaniem szkoły - 23.727,-zł.;

wykonanie planu wydatków 52 %.

Szkoła Podstawowa w Strzelcowiźnie

Wydatki bieżące w szkole za I półrocze 2005 wyniosły 138.160,-zł. w tym:

  • wydatki płacowe nauczycieli i obsługi szkół 134.070,-zł.;

  • pozostałe wydatki związane z utrzymaniem szkoły 4.090,-zł.

Wykonanie planu wydatków 55 %.

DOWOŻENIE UCZNIÓW DO SZKÓŁ

Koszt dowożenia uczniów do szkół za I półrocze 2005 roku wyniósł 87.447,-zł. w tym:

  • bilety miesięczne - 19.850,-zł.;

  • transport prywatny - 67.597,-zł.

POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ

Zadania własne gminy fundusz świadczeń socjalnych nauczycieli emerytów.

Na konto bankowe funduszu świadczeń socjalnych szkół, w których pracowali nauczyciele emeryci przekazano środki finansowe w wysokości 7.020,-zł. tj. 75 % planowanych środków finansowych.

Zadania zlecone

  • zakup podręczników dla klas pierwszych: zostanie zrealizowane w miesiącu lipcu 2005r. na kwotę 470,-zł.;

  • pomoc materialna dla uczniów: zostały wydane środki finansowe na stypendia zgodnie z wystawionymi decyzjami w wysokości 11.304,-zł.

PRZECIWDZIAŁANIE ALKOHOLIZMOWI

Dochód z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż alkoholu w wysokości 33.337,-zł. został przeznaczony na realizację programu rozwiązywania problemów alkoholowych

DOMY POMOCY SPOŁECZNEJ

Utrzymywanie mieszkańców gminy, którzy przebywają w domach pomocy społecznej jest zadaniem własnym gminy. Wydatki za I półrocze wyniosły 3.607,-zł., natomiast dochody z wpłat rodzin 2.851,-zł.

ŚWIADCZENIA RODZINNE

Zadanie zlecone - na realizację zadania wpłata świadczeń rodzinnych w I półroczu 2005r. wydano środki finansowe w wysokości 138.275,-zł., w tym środki związane z obsługą zadania wypłata świadczeń rodzinnych 4.036 ,-zł.

SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA ZDROWOTNE

Zadanie zlecone - otrzymaną dotację w wysokości 2.136,-zł. przeznaczono na opłatę składek zdrowotnych za osoby pobierające świadczenia z opieki społecznej i świadczenia rodzinne.

ZASIŁKI I POMOC W NATURZE

Zadanie zlecone - w ramach zadań zleconych wydano środki finansowe w wysokości 50.496,-zł., na wypłatę zasiłków stałych, okresowych;

Zadanie własne - wypłacono zasiłki celowe na kwotę 100,-zł.

DODATKI MIESZKANIOWE

Wypłata dodatków mieszkaniowych jest zadanie własnym - zgodnie z wystawionymi decyzjami wydano środki finansowe w wysokości 1.696,-zł. tj. 26 % planu.

GMINNE OŚRODKI POMOCY SPOŁECZNEJ

Zadanie zlecone - wydatki związane z zatrudnieniem w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej 2 etaty (kierownik i pracownik socjalny) oraz prowizja pocztowa od wysyłanych zasiłków wydano środki finansowe w wysokości 35.312,-zł. w tym środki własne w wysokości 8.275,-zł.

USŁUGI OPIEKUŃCZE

Wydatki płacowe związane z zatrudnieniem opiekunek w ramach usług opiekuńczych wyniosły 20.179,-zł.

POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ

Na dożywianie uczniów w szkołach wydano środki finansowe w wysokości

21.119,-zł., w tym dotację celową w wysokości 13.000,-zł.

OCZYSZCZANIE MIAST I WSI

Wydatki związane z oczyszczaniem gminy wyniosły 1.690 ,-zł.

OŚWIETLENIE ULIC

Oświetlenie uliczne na terenie gminy - wydano środki finansowe w wysokości 24.608,-zł. tj. 46 % planu.

DOMY I OŚRODKI KULTURY, ŚWIETLICE

Wydatki bieżące związane z utrzymaniem 6 świetlic w I półroczu 2005 r. na terenie gminy wyniosły 32.345,-zł., w tym wydatki płacowe 24.328,-zł. i pozostałe związane z utrzymaniem budynków 8.017,-zł.

BIBLOTEKI

Wydatki związane z zatrudnieniem bibliotekarek na 1,5 etatu wyniosły 22.377,-zł., książki zakupiono na kwotę 1.798,-zł.

ZADANIA W ZAKRESIE KULTURY FIZYCZNEJ I SPORTU

Wydano środki finansowe w wysokości 98,-zł. na zakup koszulek dla drużyny sportowej przy szkole w Płaskiej.

Ogółem wykonanie wydatków za I półrocze 2005 roku wyniosło 2.218.748,-zł.., tj. 45 % planu wydatków.

OPIS REALIZACJI DOCHODÓW BUDŻETOWYCH

I.DOCHODY Z PODATKÓW I OPŁAT

  1. Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych

  • realizacja dochodów zgodnie z planem - wpływy w wysokości 524.861,-zł. stanowią 51 % planu, należy zwiększyć plan w podatku rolnym o kwotę 85,-zł.

  1. Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatków od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych i podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych

  • plan dochodów z podatku rolnego, leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatku od spadków i darowizn oraz podatków i opłat lokalnych jest wykonany w 65 %.- dochody wpłynęły w wysokości 196.508,-zł. Należy zwiększyć plan w podatku od środków transportowych o kwotę 5.400,-zł. z tytułu większego przypisu. Wpływy z opłaty miejscowej i targowej powinny być zrealizowane w miesiącach wakacyjnych.

3. Wpływy z innych opłat

  • wpływy z opłaty skarbowej wyniosły 5.679,-zł. realizacja planu 47 %;

  • wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu 48.853,-zł. - realizacja planu 67 %;

  • wpływy z innych opłat (z tytułu zwiększenia wartości nieruchomości zgodnie z przyjętym planem zagospodarowania przestrzennego) 4.604,-zł. realizacja planu 26 %, przewiduje się, iż plan będzie zrealizowany.

II. UDZIAŁY W PODATKACH STANOWIĄCYCH DOCHÓD BUDŻETU PAŃSTWA

  • podatek dochodowy od osób fizycznych wpłynął w wysokości 143.363,-zł. - realizacja planu 43%;

  • podatek dochodowy od osób prawnych - realizacja podatku zgodnie ze sprawozdaniem z urzędów skarbowych 656,-zł.

III. DOCHODY Z MAJĄTKU GMINY

Dochody z najmu i dzierżawy, odpłatnego zbycia majątku gminy wpłynęły w wysokości 57.340,-zł. realizacja planu 56 %. Plan należy zwiększyć o kwotę 8.025,-zł. z tytułu zbycia własności nieruchomości użytkowania wieczystego.

IV. POZOSTAŁE DOCHODY

Pozostałe dochody wpłynęły w wysokości 67.595 ,-zł. - wyszczególnienie w załączonej tabeli załącznik Nr 1. W dochodach należy zwiększyć plan z tytułu: sprzedaży wody o kwotę 800,-zł., we wpływach z różnych rozliczeń (pozostałe odsetki) o kwotę

5.000,-zł. i wpływy z opłaty produktowej 12,-zł. W rozdziale oświata i wychowanie należy zmniejszyć plan z wpływów z różnych dochodów o kwotę 6.811,-zł., a zwiększyć o kwotę 9.134,-zł. z tytułu wpłaty z likwidacji środka specjalnego, nie będą też zrealizowane wpływy z usług na kwotę 25.800,-zł. - dochody z wynajmu szkoły wpłyną na rachunek dochodów własnych szkoły.

V. DOTACJE CELOWE NA ZADANIA ZLECONE I WŁASNE

Dotacje celowe na zadania zlecone i własne wpłynęły w wysokości 267.265,-zł. tj. 35 % planu - wyszczególnienie w załączonej tabeli Nr 1.

VI. SUBWENCJA OGÓLNA

Subwencje wpłynęły zgodnie z planem w wysokości 1.134.806,-zł.

Ogółem dochody wpłynęły w wysokości 2.447.577,-zł. tj. 52 % planu.

PODSUMOWANIE

  1. Planowane dochody gminy zostały wykonane w wysokości 2.447.577,-zł. tj. 52 % planu i nieprawidłowości Komisja nie stwierdziła.

  2. Plan wydatków wykonano w wysokości 2.218.748,-zł.., tj. 45% palnu

  3. Wydatków niezgodnych z planem budżetu nie stwierdzono.

  4. Nie wykonanie planu niektórych wydatków zostało wyjaśnione i Komisja stwierdziła wyjaśnienia za wiarygodne i wystarczające.

  5. Przekroczeń wydatków ponad plan nie stwierdzono

  6. W czasie prowadzonych czynności kontrolnych wszelkie niejasności zostały przez Wójta Gminy i Skarbnik wyjaśnione, nieprawidłowości Komisja nie stwierdziła.

  7. Protokół sporządzono w 3 jednobrzmiących egzemplarzach; jeden egzemplarz przekazano Wójtowi Gminy, jeden przekazano Przewodniczącemu Rady Gminy, jeden stanowi załącznik do protokołu z posiedzenia Komisji.

Protokółował : Zdancewicz M.

Podpisy Członków Komisji :

1. Przewodniczący Sewastynowicz Jan - .......................

2. Jatkowski Józef - .......................

3. Szostak Józef - ........................

6

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Płaska

Wytwarzający/odpowiadający: Maciej Zdancewicz

Wprowadzający: Maciej Zdancewicz

Data modyfikacji: 2006-01-23

Opublikował: Maciej Zdancewicz

Data publikacji: 2006-01-23