Zarządzenie Nr 123/08
Z A R Z Ą D Z E N I E Nr 123/08
WÓJTA GMINY PŁASKA
21 lipca 2008 r.
w sprawie przyjęcia informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy
za I półrocze 2008 roku.
Na podstawie art. 198 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217, Nr 170, poz. 1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz. 1832, z 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791, Nr 140, poz. 984) ) oraz Uchwały Rady Gminy Płaska Nr XII/82/08 z dnia 18 marca 2008 r. w sprawie budżetu gminy Płaska na 2008 rok, zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Przyjąć informację o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2008 roku, stanowiącą załącznik Nr 1 i 2 do niniejszego Zarządzenia.
2. Opis wydatków i dochodów gminy za I półrocze 2008r. stanowi załącznik Nr 3 do Zarządzenia
3. Przedstawić informację, o której mowa w ust. 1 Radzie Gminy Płaska i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wójt Gminy
Wiesław Gołaszewski
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Wójta Gminy Płaska
Nr 123/08 z dnia 21 lipca 2008 r.
DOCHODY BUDŻETU GMINY NA DZIEŃ 30.06.2008 R.
Dział |
Rozdział |
§ |
Źródło dochodów |
Plan na 2008 r.
|
Wykonanie na dzień 30.06.2008 r |
% wykonania |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
I. DOCHODY BIEZĄCE, w tym |
5959004 |
3198434 |
55 |
756 |
|
|
1. DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I INNYCH JEDNOSTEK NIE POSIADAJACYCH OSOBOWOSCI PRAWNEJ |
2378899 |
1258188 |
53 |
|
75615 |
|
Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jedn. organ. |
1104399 |
559994 |
51 |
|
|
0310 |
Podatek od nieruchomości |
430261 |
218489 |
51 |
|
|
0320 |
Podatek rolny |
533 |
515 |
97 |
|
|
0330 |
Podatek leśny |
665522 |
332839 |
50 |
|
|
0340 |
Podatek od środków transportowych |
4900 |
4988 |
102 |
|
|
2680 |
rekompensaty utraconych dochodów w podatkach i opłatach lokalnych |
2991 |
2991 |
100 |
|
|
0910 |
Odsetki z tytułu nieterminowych wpłat |
192 |
172 |
90 |
|
75616 |
|
Wpływy z podatku rolnego, leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych |
597900 |
343150 |
57 |
|
|
0310 |
Podatek od nieruchomości |
395000 |
213890 |
54 |
|
|
0320 |
Podatek rolny |
33000 |
22956 |
70 |
|
|
0330 |
Podatek leśny |
13000 |
9644 |
74 |
|
|
0340 |
Podatek od środków transportowych |
37000 |
23515 |
63 |
|
|
0360 |
Podatek od spadków i darowizn |
3000 |
5024 |
167 |
|
|
0440 |
Opłata miejscowa |
30000 |
477 |
2 |
|
|
0500 |
Podatek od czynności cywilnoprawnych |
85900 |
66586 |
78 |
|
|
0910 |
Odsetki z tyt. nieterminowych wpłat pod. i opłat |
1000 |
1059 |
106 |
|
75601 |
|
Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych i opłat lokalnych |
1100 |
785 |
71 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0350 |
Podatek od działalności gosp. osób fizycznych |
1100 |
785 |
71 |
|
75618 |
|
Wpływy z innych opłat |
133500 |
99964 |
75 |
|
75618 |
0410 |
Opłata skarbowa |
19900 |
8540 |
43 |
|
|
0480 |
Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu |
65000 |
47475 |
73 |
|
|
0490 |
Wpływy z innych opłat |
48500 |
43916 |
91 |
|
|
0910 |
Odsetki od nieterminowych wpłat pod i opłat |
100 |
33 |
33 |
|
75621 |
|
Udziały gminy w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa |
542000 |
254295 |
47 |
|
|
0010 |
Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych. |
540000 |
251727 |
47 |
|
|
0020 |
Wpływy z podatku dochodowego od osób prawnych |
2000 |
2568 |
128 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
2. DOCHODY BIEŻACE Z MAJĄTKU GMINY W TYM : |
100190 |
54553 |
54 |
700 |
|
|
Gospodarka mieszkaniowa |
100190 |
54553 |
54 |
|
70005 |
|
Gospodarka gruntami i nieruchomościami |
100190 |
54553 |
54 |
|
|
0470 |
Wpływy z opłat za użytkowanie wieczyste |
8230 |
8229 |
100 |
|
|
0750 |
Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych |
91730 |
46164 |
50 |
|
|
0920 |
Odsetki |
230 |
160 |
70 |
|
|
|
3. POZOSTAŁE DOCHODY BIEZĄCE |
224097 |
96938 |
43 |
010 |
|
|
Rolnictwo i Łowiectwo |
1540 |
1540 |
100 |
|
01095 |
|
Pozostała działalność |
1540 |
1540 |
100 |
|
|
0750 |
Dochody z najmu i dzierżawy |
1540 |
1540 |
100 |
600 |
|
|
Transport i Turystyka |
30000 |
30000 |
100 |
|
60014 |
|
Drogi powiatowe |
30000 |
30000 |
100 |
|
|
2320 |
Dotacja celowa otrzymana z powiatu na zad. bież. |
30000 |
30000 |
100 |
710 |
|
|
Działalność usługowa |
89540 |
0 |
0 |
|
71004 |
|
Plany zagospodarowania przestrzennego |
89540 |
0 |
0 |
|
|
0690 |
Wpływy z różnych opłat |
89540 |
0 |
0 |
801 |
|
|
Oświata i wychowanie |
37864 |
37851 |
99 |
|
80195 |
|
Pozostała działalność |
37864 |
37851 |
99 |
|
|
2708 |
Środki na dofinansowanie własnych bieżących gmin |
28398 |
28388 |
99 |
|
|
2709 |
Środki na dofinansowanie własnych bieżących gmin |
9466 |
9463 |
100 |
|
|
|
Administracja publiczna |
39700 |
5855 |
15 |
|
75011 |
|
Urzędy Wojewódzkie |
700 |
273 |
39 |
|
|
2360 |
Dochody j.s.t związane z realizacją zadań administracji .rządowej |
700 |
273 |
39 |
|
75023 |
|
Urzędy Gmin |
5000 |
2900 |
58 |
|
|
0690 |
Wpływy z różnych opłat |
5000 |
2900 |
58 |
|
75075 |
|
Promocja gminy |
34000 |
2682 |
8 |
|
|
0830 |
Wpływy z usług |
2000 |
382 |
19 |
|
|
0960 |
Otrzymane spadki zapisy i darowizny |
20000 |
2300 |
11 |
754 |
|
|
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona ppoż. |
1000 |
1000 |
100 |
|
75412 |
|
Ochotnicze Straże Pożarne |
1000 |
1000 |
100 |
|
|
0960 |
Otrzymane spadki zapisy i darowizny |
1000 |
1000 |
100 |
|
|
2708 |
Środki na dofinansowanie własnych bieżących gmin |
12000 |
0 |
0 |
758 |
|
|
Różne rozliczenia |
3054 |
615 |
20 |
|
75814 |
|
Różne rozliczenia finansowe |
3054 |
615 |
20 |
|
|
0920 |
Pozostałe odsetki |
3054 |
615 |
20 |
852 |
|
|
Opieka Społeczna |
2152 |
962 |
45 |
|
85228 |
|
Usługi opiekuńcze i spec. usługi opiekuńcze |
2152 |
962 |
45 |
|
|
0830 |
Wpływy z usług |
2152 |
962 |
45 |
900 |
|
|
Gospodarka Komunalna |
19247 |
19115 |
99 |
|
90017 |
|
Zakłady gospodarki komunalnej |
19.047 |
19047 |
100 |
|
|
2370 |
Wpływy do budżetu nadwyżki środków obrotowych zakładu budżetowego |
19.047 |
19047 |
100 |
|
90020 |
|
Wpływy i wydatki związane z grom. Środków na rach. bankowym |
200 |
68 |
34 |
|
|
0400 |
wpływy z opłaty produktowej |
200 |
68 |
34 |
|
|
|
4. DOTACJE CELOWE NA ZADANIA BIEZĄCE ZLECONE I WŁASNE |
1060633 |
507725 |
48 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
010 |
|
|
Rolnictwo i Łowiectwo |
3513 |
3513 |
100 |
|
01095 |
|
Pozostała działalność |
3513 |
3513 |
100 |
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa |
3513 |
3513 |
100 |
750 |
|
|
Administracja publiczna |
33000 |
18000 |
54 |
|
75011 |
|
Urzędy wojewódzkie |
33000 |
18000 |
54 |
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa |
33000 |
18000 |
54 |
751 |
|
|
Urzędy naczelnych organów władzy past., kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
393 |
237 |
60 |
|
75101 |
|
Urzędy naczelnych organów władzy past., |
|
|
|
|
|
|
kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
393 |
237 |
60 |
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa |
393 |
237 |
60 |
852 |
|
|
Pomoc społeczna |
984900 |
448793 |
46 |
|
85212 |
|
Świadczenia rodzinne |
741000 |
338384 |
46 |
|
|
2010 |
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa |
741000 |
338384 |
46 |
|
85213 |
|
Składki na ubezpieczenie zdrowotne |
7000 |
2237 |
32 |
|
|
2010 |
- dotacje celowe otrzymane z budżetu past. |
7000 |
2237 |
32 |
|
85214 |
|
- zasiłki i pomoc w naturze |
148000 |
54538 |
37 |
|
|
2010 |
- dotacje celowe otrzymane z budżetu past. |
60000 |
28038 |
47 |
|
|
2030 |
- dotacje celowe na zadania własne |
88000 |
26500 |
30 |
|
85219 |
|
- ośrodki pomocy społecznej |
50500 |
27734 |
55 |
|
|
2030 |
- dotacje celowe na zad własne |
50500 |
27734 |
55 |
|
85295 |
|
Pozostała działalność |
38400 |
25900 |
67 |
|
|
2030 |
- dotacje celowe na zadania własne. |
38400 |
25900 |
67 |
801 |
|
|
Oświata i wychowanie |
21560 |
19915 |
92 |
|
80101 |
|
Szkoły Podstawowe |
13160 |
11515 |
87 |
|
|
2030 |
Dotacja celowa na zadania własne |
13160 |
11515 |
87 |
|
80195 |
|
Pozostała działalność |
8400 |
8400 |
100 |
|
|
2030 |
Dotacja celowa na zadania własne |
8400 |
8400 |
100 |
854 |
|
|
Edukacyjna opieka wychowawcza |
17267 |
17267 |
100 |
|
85415 |
|
Pomoc materialna dla uczniów |
17267 |
17267 |
100 |
|
|
2030 |
Dotacja celowa na zadania własne |
17267 |
17267 |
100 |
|
|
|
5. SUBWENCJA OGÓLNA W TYM : |
2195185 |
1281030 |
58 |
758 |
|
|
Różne rozliczenia |
2195185 |
1281030 |
58 |
|
75801 |
|
Część oświatowa subwencji ogólnej dla j.s.t. |
1644518 |
1005696 |
61 |
|
|
2920 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
1644518 |
1005696 |
61 |
|
75807 |
|
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin |
550667 |
275334 |
50 |
|
|
2920 |
Subwencje ogólne z budżetu państwa |
550667 |
275334 |
50 |
|
|
|
II. DOCHODY MAJĄTKOWE |
2106130 |
2270 |
1 |
630 |
|
|
TURYSTYKA |
1176433 |
0 |
0 |
|
63003 |
|
Zadania w zakresie upowszechniania turystyki |
1176433 |
0 |
0 |
|
|
6208 |
Dotacje rozwojowe |
900000 |
0 |
0 |
|
|
6298 |
Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gminnych |
276433 |
0 |
0 |
700 |
|
|
GOSPODARKA MIESZKANIOWA |
7227 |
2270 |
31 |
|
70005 |
|
Gospodarka gruntami i nieruchomościami |
7227 |
2270 |
31 |
|
|
0770 |
Wpływy z odpłatnego nabycia praw własności |
7227 |
2270 |
31 |
900 |
|
|
Gospodarka Komunalna |
652470 |
0 |
0 |
|
90001 |
|
Gospodarka ściekowa |
652470 |
0 |
0 |
|
|
6290 |
Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gminnych |
52470 |
0 |
0 |
|
|
6298 |
Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gminnych |
600000 |
0 |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
921 |
|
|
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego |
270000 |
0 |
0 |
|
92109 |
|
Domy i Ośrodki kultury, świetlice |
270000 |
0 |
0 |
|
|
6298 |
Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gminnych |
270000 |
0 |
0 |
|
|
|
Razem |
8065134 |
3200704 |
40 |
Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Wójta Gminy Płaska
Nr 123/08 z dnia 21 lipca 2008 r.
.
WYDATKI BUDŻETU GMINY NA DZIEN 30.06.2008 ROK
Dział Rozdział |
Nazwa Działu, Rozdziału |
Plan po zmianach na 2008 r. |
Wykonanie na dzień 30.06.2008 r. |
% Wykonania |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
010 |
ROLNICTWO I ŁOWIECTWO |
4.113 |
3.913 |
95 |
01030 |
Izby rolnicze |
600 |
400 |
66 |
01095 |
Pozostała działalność |
3.513 |
3.513 |
100 |
600 |
TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ |
637.700 |
169.820 |
27 |
60014 |
Drogi publiczne powiatowe |
380.000 |
15.197 |
4 |
60016 |
Drogi publiczne gminne |
232.500 |
138.926 |
60 |
60095 |
Pozostała działalność |
25.200 |
15.697 |
62 |
630 |
Turystyka |
1.103.000 |
1.647 |
1 |
63003 |
Zdania w zakresie upowszechniania turystyki |
1.103.000 |
1.647 |
1 |
700 |
GOSPODARKA MIESZKANIOWA |
20.000 |
3.410 |
17 |
70095 |
Pozostała działalność |
20.000 |
3.410 |
17 |
710 |
DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA |
114.540 |
12.105 |
11 |
71004 |
Plany zagospodarowania |
89.540 |
103 |
1 |
71014 |
Opracowania geodezyjne i kart. |
20.000 |
9.002 |
45 |
71035 |
Cmentarze |
5.000 |
3.000 |
60 |
750 |
ADMINISTRACJA PUBLICZNA |
1.182.000 |
587.961 |
50 |
75011 |
Urzędy Wojewódzkie |
50.000 |
23.882 |
48 |
75022 |
Rady Gmin |
66.000 |
20.310 |
31 |
75023 |
Urzędy Gmin |
951.000 |
497.675 |
52 |
75075 |
Promocja jednostek samorządu terytorialnego |
109.000 |
41.090 |
38 |
75095 |
Pozostała działalność |
6.000 |
5.004 |
83 |
751 |
URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ |
393 |
- |
- |
75101 |
Urzędy Naczelnych org. władzy państwowej |
393 |
- |
- |
754 |
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA |
109.000 |
51.705 |
47 |
75404 |
Komendy wojewódzkie Policji |
5.000 |
- |
- |
75412 |
Ochotnicze Straże Pożarne |
100.000 |
50.844 |
51 |
75414 |
Obrona Cywilna |
4.000 |
861 |
22 |
756 |
Dochody od osób pr. i fiz. |
48.000 |
21.360 |
44 |
75647 |
Pobór podatków |
48.000 |
21.360 |
44 |
757 |
OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO |
50.000 |
29.916 |
60 |
75702 |
Obsługa papierów wartościowych, kredytów |
50.000 |
29.916 |
60 |
758 |
RÓŻNE ROZLICZENIA |
53.000 |
- |
- |
75818 |
Rezerwy ogólne i celowe |
53.000 |
- |
- |
801 |
OŚWIATA I WYCHOWANIE |
2.151.820 |
1.133.819 |
53 |
80101 |
Szkoły Podstawowe |
1.143.620 |
600.324 |
52 |
80103 |
Przedszkola przy szkołach podstawowych |
92.500 |
48.151 |
52 |
80110 |
Gimnazja |
608.000 |
312.497 |
51 |
80113 |
Dowożenie uczniów do szkół |
160.000 |
85.300 |
53 |
80146 |
Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli |
10.000 |
314 |
3 |
80148 |
Stołówki szkolne |
69.300 |
38.247 |
55 |
80195 |
Pozostała działalność |
68.400 |
48.986 |
72 |
851 |
OCHRONA ZDROWIA |
65.000 |
28.513 |
44 |
85153 |
Zwalczanie narkomanii |
5.000 |
4.498 |
90 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
85154 |
Przeciwdziałanie alkoholizm. |
60.000 |
24.015 |
40 |
852 |
OPIEKA SPOŁECZNA |
1.123.900 |
521.830 |
46 |
85202 |
Domy Pomocy Społecznej |
25.500 |
7.960 |
31 |
85212 |
Świadczenia rodzinne |
741.000 |
335.566 |
45 |
85213 |
Składki na ubezpieczenie zdrowotna |
7.000 |
2.240 |
32 |
85214 |
Zasiłki i pomoc w naturze |
156.000 |
55.687 |
36 |
85215 |
Dodatki mieszkaniowe |
5.000 |
1.936 |
39 |
85219 |
Ośrodki Pomocy Społecznej |
94.000 |
50.248 |
53 |
85228 |
Usługi opiekuńcze |
44.000 |
25.212 |
57 |
85295 |
Pozostała działalność |
51.400 |
42.981 |
53 |
854 |
EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA |
62.267 |
41.504 |
67 |
85415 |
Pomoc materialna dla uczniów |
17.267 |
17.262 |
99 |
85401 |
Świetlice szkolne |
45.000 |
24.242 |
54 |
900 |
GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA |
930.000 |
91.165 |
10 |
90001 |
Gospodarka ściekowa i ochrona wód |
800.000 |
6.944 |
1 |
90003 |
Oczyszczanie miast i wsi |
35.000 |
17.126 |
49 |
90017 |
Zakład Gospodarki Komunalnej |
45.000 |
45.000 |
100 |
90015 |
Oświetlenie ulic, placów i dróg |
50.000 |
22.095 |
44 |
921 |
KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO |
494.000 |
82.549 |
17 |
92109 |
Domy i ośrodki kultury, świetlice |
421.000 |
45.549 |
11 |
92116 |
Biblioteki |
73.000 |
37.000 |
51 |
926 |
Kultura Fizyczna i sport |
7.007 |
1.712 |
24 |
92605 |
Zadania w zakresie kultury i sportu |
7.007 |
1.712 |
24 |
RAZEM |
8.155.740 |
2782.929 |
34 |
Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Wójta Gminy Płaska
Nr 123/08 z dnia 21 lipca 2008 r.
SPRAWOZDANIE OPISOWE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY PŁASKA
ZA I PÓŁROCZE 2008 ROK
DOCHODY
I. DOCHODY BIEŻĄCE
1.DOCHODY Z PODATKÓW I OPŁAT
1. Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych
Realizacja dochodów zgodnie z planem wpływy wyniosły 559.994,-zł. - wykonanie planu 51%. Należy zwiększyć plan dochodów w podatku od nieruchomości o kwotę 10.000,-zł. Zaległości wymagalne na koniec czerwca wyniosły 4.262,-zł.
2. Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatków od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych i podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych
Plan dochodów z podatku i opłat lokalnych od osób fizycznych, jest realizowany zgodnie z planem i przypisami wpływy wyniosły 343.150,-zł., realizacja planu 57 %. Należy zwiększyć plan w podatku od czynności cywilnoprawnych oraz od spadków i darowizn o kwotę 30.000,-zł. Wpływy z opłaty miejscowej będą realizowane w II półroczu.
Zaległości wymagalne na koniec czerwca wyniosły 12.437,-zł.
3. Wpływy z innych opłat
Wpływy z opłaty skarbowej wyniosły 8.540,-zł., realizacja planu 43 %, wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu 47.475,zł. - realizacja planu 73 %.
wpływy z innych opłat 43.916,-zł., co stanowi 91 % planu. (plan należy zwiększyć o około 20.000,-zł). Zaległości wymagalne na koniec czerwca wyniosły 6.669,-zł.
4. Udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa
Podatek dochodowy od osób fizycznych wpłynął w wysokości 251.727,-zł. - realizacja planu 47 %, podatek dochodowy od osób prawnych - realizacja podatku zgodnie ze sprawozdaniem z urzędów skarbowych 2.568,-zł., co stanowi 128 % planu, (plan należy zwiększyć o około 2.000,-zł.)
II. DOCHODY Z MAJĄTKU GMINY
Dochody z najmu i dzierżawy wpłynęły w wysokości 54.553,-zł. realizacja planu wyniosła 54 %. Zaległości wymagalne na koniec czerwca wyniosły 563,-zł.
III. POZOSTAŁE DOCHODY
Pozostałe dochody wpłynęły w wysokości 96.938,-zł. - wyszczególnienie w załączonej tabeli - załącznik Nr 1. Zmian w planie pozostałych dochodów obecnie nie należy dokonywać.
IV. DOTACJE CELOWE NA ZADANIA ZLECONE I WŁASNE
Dotacje celowe na zadania zlecone i własne wpłynęły w wysokości 507.725,- zł. tj.48 % planu - wyszczególnienie w załączonej tabeli Nr 1
V. SUBWENCJA OGÓLNA
Subwencje wpłynęły zgodnie z planem w wysokości 1.281.030,-zł., co stanowi 58 % planu.
VI. DOCHODY MAJĄTKOWE
Dochody majątkowe wpłynęły w wysokości 2.270,-zł. Dochody z tytułu realizacji zadnia w zakresie wydatków inwestycyjnych Interreg III A - budowa plaż w Serwach i Płaskiej zrealizowane do miesiąca czerwca 2007 r. - należność 276.433,-zł. Częściowo wpłaty wpłynęły w miesiącu lipcu w wysokości 138.682,-zł. Pozostałe dochody majątkowe należy skorygować plan dochodów, wpłat z tytułu realizacji zadań z udziałem Funduszy Unijnych będą realizowane w 2009 r.
Ogółem dochody wpłynęły w wysokości 3.200.704 zł tj. 40 % planu.
WYDATKI
RONICTWO
IZBY ROLNICZE
Składka w wysokości 2 % wpływów z podatku rolnego na izby rolnicze - przekazano 400,-zł.
POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ
Zadanie zlecone - zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej wydano środki finansowe w wysokości 3.513,-zł.
TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ
DROGI PUBLICZNE POWIATOWE
Zadanie inwestycyjne „Przebudowa drogi powiatowej Gorczyca - Strzelcowizna” - zostało podpisane porozumienie ze starostą na dofinansowanie zadania w kwocie 364.000 zł realizacja zadania w II półroczu.
Wydatki bieżące w wysokości 15.197,-zł. dotyczyły zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie gminy - na ten cel otrzymaliśmy dotację w wysokości 30.000,-zł. Zimowe utrzymanie dróg (sezon 2007/2008) - wydatki wyniosły 28.744,-zł.
DROGI PUBLICZNE GMINNE
Wydatki bieżące na utrzymanie dróg gminnych wyniosły 49.726,-zł., przebudowa drogi gminnej w Płaskiej 9.500,- zł., wykonanie planu wydatków bieżących 75 % ..
Zadanie inwestycyjne - wykonanie dokumentacji technicznej na modernizację dróg gminnych wydano środki finansowe w wysokości 53.300,-zł., modernizacja mostu (kładki) na kanale Augustowskim 26.400,-zł.
TURYSTYKA
ZADANIA W ZAKRESIE UPOWSZECHNIANIA TYRYSTYKI
Zadanie inwestycyjne -„Rozbudowa infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej w strefie kanału augustowskiego” Zostało podpisane porozumienie z Urzędem Miejskim w Augustowie o w sprawie przygotowania do realizacji wspólnego projektu-„Rozbudowa infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej w strefie kanału augustowskiego” Liderem projektu jest Miasto Augustów , Gmina Płaska pełni rolę Partnera Projektu. Realizacja zadania w latach 2008-2013.
GOSPODARKA MIESZKANIOWA
POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ
Koszty związane z utrzymaniem budynków mieszkalnych wyniosły 3.410,-zł., w tym; wywóz nieczystości, przeglądy kominiarskie, opłata za energię.
Zadanie inwestycyjne modernizacja budynku po ZOZ - sporządzeni dokumentacji zostało już zlecone.
DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA
PLANY ZAGOSPODROWANIA PRZESTRZENNEGO GMINY
Wykonanie zmian w planie zagospodarowani przestrzennego gminy - zaplanowane środki finansowe w wysokości 89.540,-zł., realizacja zadania w II półroczu.
OPRACOWANIA GEODEZYJNE I KARTOGRAFICZNE
Wydatki związane z opracowaniami i wyrysami geodezyjnymi wyniosły 9.002,-zł., dotyczyły głownie wyceny działek sprzedawanych po uchwaleniu planu zagospodarowania przestrzennego gminy.
CMENTARZE
Wydatki związane z bieżącym utrzymaniem cmentarzy - wyniosły 3.000,-zł.
ADMINISTRACJA PUBLICZNA
URZĘDY WOJEWÓDZKIE
Zadanie zlecone - wydatki płacowe związane z utrzymaniem urzędu stanu cywilnego wyniosły 23.882,-zł., w tym wykorzystano dotację celową w wysokości 18.000,-zł.
RADA GMINY
Wydatki związane z obsługą rady gminy wydano środki finansowe w wysokości 20.310,-zł. - w tym opłacano koszt dojazdów na sesję, komisje, diety członkom rady i komisji, ryczałt przewodniczącego Rady oraz inne wydatki (art. kancelaryjne, telefony , usługi pocztowe) - realizacja planu 31 %.
URZAD GMINY
Wydatki związane z zatrudnieniem (płace, ZUS, f-sz świadczeń socjalnych, bhp) w urzędzie gminy za I półrocze 2008 r. wyniosły 361.050,-zł., remont wewnątrz budynku urzędu wraz z wymianą mebli 48.980,-zł., pozostałe wydatki związane z utrzymaniem urzędu gminy: opłaty pocztowe, kancelaryjne, delegacje, szkolenia, prenumerata i inne wydatki - wyniosły 87.645,-zł., realizacja planu 52 %.
PROMOCJA JEDNOSTEK SAMORZĄDY TERYTORIALNEGO
Wydatki związane z promocją gminy za I półrocze 2008 r. wyniosły 29.140,-zł., w tym koszty wydawania Gazety „ Głos Płaskiej” , zakupiono na potrzeby promocji Gminy aparat fotograficzny, namiot . Wydatki związane z Centrum kształcenia na odległość wyniosły 11.950,-zł.
POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ
Opłata składek za przynależność gminy do następujących związków międzygminnych:
1.Euroregion Niemen - 2.500 zł
2.Związek Gmin Wiejskich Woj. Podlaskiego - 504 zł.
3.Augustowska Organizacja Turystyczna 2.000 zł
URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ
Zadanie zlecone - prowadzenie rejestru wyborców i aktualizacja rejestru wydatki w II półroczu.
BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA RZECIWPOŻAROWA
OCHOTNICZE STRAŻE POŻARNE
Wydatki bieżące za I półrocze 2008 r. związane z utrzymaniem sześciu jednostek ochotniczych straży pożarnej wyniosły 50.844,- zł., w tym wydatki płacowe - 9.862,- zł.
OBRONA CYWILNA
Na zadania z obrony cywilnej wydano środki finansowe w wysokości 861,- zł.
DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH I FIZYCZNYCH
POBÓR PODATKÓW
Koszt poboru podatków: w tym koszt wysyłanych decyzji podatkowych, zakup druków i prowizja sołtysów. - wydano środki finansowe w wysokości 21.360,- zł.
OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO
Opłacone są odsetki od następujących kredytów:
- budowę sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w Płaskiej w 2004 r. kredyt został zaciągnięty w wysokości 700.000,-zł i okres spłaty przypada na lata 2006-2012, po 100.000,- zł rocznie. Zadłużenie z tego kredytu obecnie wynosi 450.000,-zł.
- kredyt w wysokości 122.738,98 zł z przeznaczeniem na termomodernizację budynku urzędu gminy, okres spłaty w latach 2007 - 2009 - zadłużenie z tego kredytu obecnie wynosi 47.938,98 zł.
- kredyt na termomodernizacje budynku Szkoły Płaskiej w wysokości 364.262,25, okres spłaty kredytu 2008-2012, zadłużenie z tego kredytu wynosi obecnie 339.030,25
Zadłużenie gminy z tytułu zaciągniętych kredytów długoterminowych na dzień 30 czerwca 2008 roku wynosi 836.969,23 zł.
Odsetki z tytułu spłaty zaciągniętych kredytów za I półrocze wyniosły 29.916,-zł.
REZERWY OGÓLNE I CELOWE
W budżecie na 2008 rok została zaplanowana rezerwa ogólna w wysokości 31.000,-zł. i rezerwa celowa w wysokości 25.000,-zł. W I półroczu rozdysponowano 3.000,-zł. z przeznaczeniem na koszty przechowywania żywności dla rodzin ubogich.
OŚWIATA I WYCHOWANIE
SZKOŁY PODSTAWOWE, GIMNAZJUM, ŚWIETLICE SZKOLNE
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Płaskiej
W skład zespołu szkół wchodzą: szkoła podstawowa, gimnazjum, oddział przedszkolny świetlice szkolne - wydatki bieżące w wymienionych rozdziałach w I półroczu 2008 roku wyniosły 760.808,- zł., realizacja planu 52%.
Rachunek dochodów własnych
Przy szkole podstawowej w Płaskiej jest utworzony rachunek dochodów własnych, na którym gromadzone są dochody z tytułu odpłatności za wyżywienie w stołówce szkolnej oraz wynajem sali gimnastycznej i szkoły w okresie wakacyjnym. Na dzień 30.06.2008 r. wpłynęły dochody w wysokości 59.457,-zł. (w tym: 3.400 zł za wynajem sali gimnastycznej, oraz opłata za wyżywienie 56.057,- zł.) Wydatki związane z wyżywieniem i organizacją wyżywienia wyniosły 43.011,-zł., wydatki związane z poprawą warunków dożywiania 24.855 zł. Stan środków finansowych na dzień 30.06.2008 r. rachunku dochodów własnych - 13.844,- zł. Na poprawę warunków dożywiania i remonty wykorzystano środki finansowe pozostałe na rachunku na koniec ubiegłego roku w wysokości 22.735,-zł
Wydatki związane z programem „Akademia Jutra” realizowanym przez Szkołę Podstawową w Płaskiej pod nazwą „Jesteśmy w Europie” wyniosły 14.787,-zł., oraz wydatki realizowane przez Gimnazjum w Płaskiej pod nazwa „W drodze ku dorosłości” wyniosły 14.792,-zł.
Szkoła Podstawowa w Gruszkach
Wydatki bieżące w Szkole za I półrocze 2008 rok wyniosły 262.967,-zł. realizacja planu 53%. W okresie wakacyjnym przewidziane są remonty bieżące w szkole Podstawowej.
Wydatki związane z programem „Akademia Jutra” realizowanym przez Szkołę Podstawowa w Gruszkach pod nazwą „Z puszczy do Europy” wyniosły 8.272,- zł.
DOWOŻENIE UCZNIÓW DO SZKÓŁ
Koszt dowożenia uczniów z terenu gminy do szkół podstawowych i gimnazjum za I półrocze 2008 rok wyniósł 85.300,- zł.
POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ
Zadania własne gminy
- fundusz świadczeń socjalnych nauczycieli emerytów, na konto bankowe funduszu świadczeń socjalnych szkół, w których pracowali nauczyciele emeryci przekazano środki finansowe w wysokości 8.475,-zł.,
- nagrody wręczone na zakończenie roku najlepszym uczniom wydano środki finansowe w wysokości 1.163,-zł., zajęcia na basenie koszt wyniósł 1.497,-zł.
Zadania zlecone
pomoc materialna dla uczniów: zostały wydane środki finansowe na stypendia zgodnie z wystawionymi decyzjami w wysokości 17.262,- zł.
- zadanie zlecone - dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników - realizacja w II półroczu.
OCHRONA ZDROWIA
PRZECIWDZIAŁANIE ALKOHOLIZMOWI
Dochód z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż alkoholu w wysokości 65.000,-zł. został zaplanowany na realizację programu rozwiązywania problemów alkoholowych. Wydatki za I półrocze wyniosły 28.513,-zł.
OPIEKA SPOŁECZNA
DOMY POMOCY SPOŁECZNEJ
Utrzymywanie mieszkańców gminy, którzy przebywają w domach pomocy społecznej jest zadaniem własnym gminy, wydatki w I półroczu wyniosły 7.960,-zł.
ŚWIADCZENIA RODZINNE
Zadanie zlecone - na realizację zadania wpłata świadczeń rodzinnych wydano środki finansowe w wysokości 335.566,-zł., w tym: wypłata świadczeń 324.100,-zł., obsługa świadczeń rodzinnych 11.466,- zł.
SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA ZDROWOTNE
Zadanie zlecone - otrzymaną dotację w wysokości 2.240,-zł. przeznaczono na opłatę składek zdrowotnych za osoby pobierające świadczenia z opieki społecznej i świadczenia rodzinne.
ZASIŁKI I POMOC W NATURZE
Zadanie zlecone - w ramach zadań zleconych wydano środki finansowe w wysokości:
- 28.037,-zł. na wypłatę zasiłków stałych,
- 26.002,-zł. na wypłatę zasiłków okresowych,
Zadanie własne - wypłacono zasiłki celowe na kwotę 1.648,-zł.
DODATKI MIESZKANIOWE
Wypłata dodatków mieszkaniowych jest zadanie własnym - zgodnie z wystawionymi decyzjami wydano środki finansowe w wysokości 1.936,-zł.
GMINNE OŚRODKI POMOCY SPOŁECZNE
Zadanie zlecone - wydatki związane z zatrudnieniem w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej 2 etaty (kierownik i pracownik socjalny) oraz prowizja pocztowa od wysyłanych zasiłków wydano środki finansowe w wysokości 50.248,-zł., w tym wydatki płacowe 46.651,-zł.
USŁUGI OPIEKUŃCZE
Wydatki płacowe związane z zatrudnieniem opiekunek w ramach usług opiekuńczych za I półrocze 2008 roku wyniosły 25.212,-zł.
POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ
Na dożywianie uczniów w szkołach wydano środki finansowe w wysokości 42.981,-zł., w tym dotację celową w wysokości 29.500,-zł.
GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA
GOSPODARKA SCIEKOWA I OCHRONA WÓD
Zadanie inwestycyjne - budowa przydomowych oczyszczalni ścieków realizacja zadania - sporządzenie dokumentacji w II półroczu, a sama inwestycja będzie realizowana w latach następnych.
OCZYSZCZANIE MIAST I WSI
Wydatki związane z oczyszczaniem gminy wyniosły 17.126 zł, tj. 49 % planu.
OŚWIETLENIE ULIC
Oświetlenie uliczne na terenie gminy - wydano środki finansowe w wysokości 22.095,-zł., w tym opłata za energię 17.155,-zł. konserwacja oświetlenia 4.940,- zł.
Zakład Gospodarki Komunalnej w Płaskiej
Zakład Gospodarki Komunalnej w Płaskiej został powołany z dniem 1 kwietnia 2007r., realizuje zadania statutowe tzn. utrzymanie wodociągów, utrzymanie czystości na terenie gminy, dowóz dzieci do szkół, drogi gminne. Dochody zakładu za I półrocze wyniosły 156.230 zł, koszty związane z wykonaniem zadań statutowych 147.962 zł.
ZGK wpłacił do budżetu gminy nadwyżkę środków obrotowych za rok ubiegły w wysokości 19.047 zł. Dotacja na zadanie inwestycyjne dla ZGK została przekazana w wysokości 45.000,-zł. na konto zakładu.
KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO
DOMY I OŚRODKI KULTURY, ŚWIETLICE, BIBLOTEKI
Dotacje podmiotowe dla instytucji kultury zostały przekazane w wysokości 82.000,-zł. Informację o przebiegu wykonania planu finansowego za I półrocze 2008r. zostało przedłożone.
Zadanie inwestycyjne - modernizacja świetlic wiejskich - została podpisana umowa na sporządzeni dokumentacji na modernizacje świetlicy wiejskiej w Płaskiej.
KULTURA FIZYCZNA I SPORT
ZADANIA W ZAKRESIE KULTURY FIZYCZNEJ I SPORTU
Wydano środki finansowe w wysokości 1.712,-zł. na zadania w zakresie sportu..
Ogółem wykonanie wydatków za I półrocze 2008 rok wyniosło 2.782.929,-zł. to jest 34% planu. Niskie wykonanie planu jest spowodowane tym, iż założone zadania inwestycyjne będą realizowane w II półroczu lub w latach następnych.
Wydatki z Funduszu Ochrony Środowiska wyniosły 468,-zł. i przeznaczone były na zakup worków na śmieci przeznaczonych do sprzątania na terenie gminy oraz prowizje bankowe, dochody wpłynęły w wysokości 1.061,-zł. Stan środków na rachunku Funduszu Ochrony Środowiska na dzień 30.06.2008r. stanowi 2.052,-zł.
14
Metryka strony