Zarządzenie Nr 118/08

ZARZĄDZENIE NR /08

Z A R Z Ą D Z E N I E NR 118/08

W Ó J T A G M I N Y PŁASKA

Z DNIA 02 LIPCA 2008 R.

w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego

Na podstawie art. 19 ust. 4 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. Nr 89, poz. 590), zarządza się, co następuje:

§ 1. 1. Dla potrzeb zarządzania kryzysowego w sytuacjach zagrożenia kryzysami lub klęskami

żywiołowymi powołuje się w gminie Płaska - Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego, zwany

dalej „zespołem”, w składzie określonym, w załączniku do zarządzenia.

  1. Pracami zespołu kieruje zastępca szefa zespołu.

  2. Zespół działa na podstawie rocznego planu pracy zatwierdzonego przez Wójta Gminy.

  3. Posiedzenie zespołu zwołuje zastępca szefa zespołu na polecenie Wójta Gminy nie rzadziej niż raz na kwartał lub w zależności od potrzeb.

  4. W czasie obowiązywania stanu klęski żywiołowej lub kryzysu, zespół pracuje w trybie ciągłym,

w systemie trzyzmianowym.

§ 2. Obsługę kancelaryjno - biurową zespołu zapewnia inspektor ds. organizacyjno - kadrowych.

§ 3. 1. Zespół opracowuje Gminny Plan Reagowania Kryzysowego zatwierdzany przez Starostę

Augustowskiego.

2. Zadania zespołu, obowiązki poszczególnych jego członków oraz wykonywane dokumenty

określa załącznik do zarządzenia.

3. Traci moc zarządzenie Nr 31/03 Wójta Gminy Płaska z dnia 01 kwietnia 2003 roku w sprawie

powołania Gminnego Zespołu Reagowania.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Wójt Gminy

Wiesław Gołaszewski

Załącznik do Zarządzenia Wójta Gminy Płaska Nr 118/08 z dnia 02 lipca 2008 r.

Skład i zadania zespołu, obowiązki członków zespołu oraz wykonywana dokumentacja.

  1. Skład zespołu:

1. W skład zespołu wchodzą:

  1. szef zespołu - Wójt Gminy;

  2. zastępca szefa zespołu - inspektor ds. pozamilitarnych ogniw obronnych;

  3. członkowie zespołu:

  1. Sekretarz Gminy,

  2. Skarbnik Gminy,

  3. kierownik GOPS,

  4. kierownik posterunku policji,

  5. kierownik NZOZ,

  6. przedstawiciel KP PSP,

  7. kierownik GZK.

2. Szef zespołu może poszerzać skład zespołu o specjalistów, ekspertów, przedstawicieli stowarzyszeń i organizacji pozarządowych, w zależności od sytuacji oraz potrzeb.

II. Zadania zespołu.

Do podstawowych zadań zespołu należy:

  1. ocena występujących i potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo publiczne i prognozowanie tych zagrożeń;

  2. przygotowywanie propozycji działań i przedstawianie Wójtowi Gminy wniosków dotyczących wykonania, zmiany lub zaniechania działań ujętych w gminnym planie reagowania kryzysowego;

  3. przekazywanie do wiadomości publicznej informacji związanych z zagrożeniami;

  4. opiniowanie gminnego planu reagowania kryzysowego;

  5. opracowanie gminnego planu reagowania kryzysowego;

  6. opracowanie corocznego planu pracy;

  7. organizowanie i przeprowadzenie kwartalnych szkoleń zespołu ;

  8. raz w roku przeprowadzenie ćwiczenia GZZK oraz gminnych sił ratowniczych;

  9. ostrzeganie i alarmowanie ludności o zagrożeniach kryzysami i klęskami żywiołowymi;

  10. organizowanie i zabezpieczenie działań ratowniczych, ewakuacyjnych, likwidacyjnych oraz odbudowy, w przypadku wystąpienia kryzysu lub klęski żywiołowej;

  11. prowadzenie stosownej dokumentacji.

III. Obowiązki członków zespołu.

  1. Obowiązki szefa zespołu:

  1. kierowanie pracą zespołu,

  2. przedstawianie Staroście Augustowskiemu do zatwierdzania Gminnego Planu Reagowania Kryzysowego,

  3. zatwierdzanie rocznych planów pracy zespołu,

  4. podejmowanie decyzji dotyczących reagowania na wypadek kryzysu lub klęski żywiołowej.

  1. Obowiązki zastępcy szefa zespołu:

  1. zastępowanie szefa zespołu,

  2. opracowywanie rocznych planów pracy zespołu,

  3. organizowanie szkoleń i ćwiczeń Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz innych jednostek ratowniczych i organizacyjnych gminy,

  4. nadzór nad opracowywaniem dokumentacji dotyczącej pracy i działań zespołu, w tym Gminnego Planu Reagowania Kryzysowego, rocznych planów pracy, protokołów z posiedzeń zespołu, meldunków, informacji, sprawozdań, list obecności, itp.

  1. Obowiązki Sekretarza Gminy:

    1. organizowanie warunków technicznego i operacyjnego zabezpieczenia działań zespołu,

    2. wykonywanie innych doraźnie zleconych zadań i poleceń szefa zespołu.

  1. Obowiązki Skarbnika Gminy:

    1. organizowanie finansowego i logistycznego zabezpieczenia działań zespołu,

    2. wykonywanie innych doraźnie zleconych zadań i poleceń szefa zespołu.

  1. Obowiązki pozostałych członków zespołu:

    1. zbieranie i przetwarzanie danych dotyczących zagrożeń,

    2. uczestniczenie w pracach, szkoleniach i ćwiczeniach zespołu,

    3. uczestniczenie w opracowaniu Gminnego Planu Reagowania Kryzysowego,

    4. wykonywanie innych doraźnie zleconych zadań i poleceń szefa zespołu.

  1. Obowiązki obsługi kancelaryjno - biurowej zespołu:

    1. przygotowywanie miejsca i warunków posiedzeń zespołu,

    2. protokołowanie posiedzeń zespołu,

    3. przechowywanie, kompletowanie i archiwizowanie dokumentacji pracy i działań zespołu,

    4. przyjmowanie, ewidencjonowanie i archiwizowanie informacji oraz meldunków dotyczących zagrożeń, kryzysu i klęsk żywiołowych,

    5. uczestniczenie w pracach, szkoleniach i ćwiczeniach zespołu,

    6. wykonywanie innych doraźnie zleconych zadań i poleceń szefa zespołu.

IV. Dokumenty działań i pracy zespołu:

1. Rodzaje wykonywanych dokumentów:

  1. Gminny Plan Reagowania Kryzysowego;

  2. roczny plan pracy;

  3. protokoły posiedzeń zespołu;

  4. dziennik szkolenia zespołu;

  5. dziennik działań zespołu;

  6. inne niezbędne dokumenty, w tym listy obecności członków zespołu.

2. W skład planów reagowania kryzysowego, o których mowa w ust. 1, wchodzą następujące elementy:

  1. plan główny zawierający:

  1. charakterystykę zagrożeń oraz ocenę ryzyka ich wystąpienia, w tym mapy ryzyka i zagrożenia powodziowego,

  2. analizę funkcjonowania administracji publicznej, jej skuteczności i możliwości wykorzystania w sytuacjach kryzysowych,

  3. przewidywane warianty działań w sytuacjach kryzysowych,

  4. wskazanie trybu aktualizacji planu oraz poszczególnych załączników funkcjonalnych.

  1. procedury reagowania kryzysowego określające zespół przedsięwzięć na wypadek sytuacji kryzysowych, w czasie stanów nadzwyczajnych i w czasie wojny, a w tym:

  1. zadania w zakresie monitorowania zagrożeń,

  2. bilans i tryb uruchamiania sił i środków niezbędnych do usuwania skutków zagrożeń,

  3. uruchamianie działań przewidzianych w planie reagowania kryzysowego oraz zasady współdziałania, a także sposoby ograniczania rozmiarów strat i usuwania skutków zagrożeń.

  1. załączniki funkcjonalne planu głównego określające:

  1. standardowe procedury operacyjne, opisujące sposoby działania podmiotów realizujących zadania z zakresu zarządzania kryzysowego,

  2. organizację łączności między podmiotami, o których mowa w lit. a,

  3. organizację systemu monitorowania zagrożeń, ostrzegania i alarmowania,

  4. zasady informowania ludności o zagrożeniach i sposobach postępowania na wypadek zagrożeń,

  5. organizację ewakuacji z obszarów zagrożonych,

  6. organizację opieki społecznej i medycznej, z uwzględnieniem planów zabezpieczenia ratownictwa medycznego,

  7. organizację ochrony przed zagrożeniami biologicznymi i chemicznymi,

  8. wykaz zawartych umów i porozumień związanych z realizacją zadań zawartych w planie reagowania kryzysowego,

  9. zasady oraz tryb oceniania i dokumentowania szkód.

  1. Plan reagowania kryzysowego aktualizuje się nie rzadziej niż co dwa lata.

  1. Dziennik zadań powinien zawierać informacje dotyczące wpływających informacji, meldunków, danych oraz sygnałów alarmowych, a także wydanych decyzji i poleceń.

  1. Miejscem pracy zespołu jest Gabinet Wójta Gminy lub inne miejsce ze względu na potrzeby prowadzonych działań.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Płaska

Wytwarzający/odpowiadający: Wójt Gminy Płaska

Wprowadzający: Wójt Gminy Płaska

Data modyfikacji: 2008-07-11

Opublikował: Maciej Zdancewicz

Data publikacji: 2008-07-11