ZARZĄDZENIE NR 48/07

Z A R Z Ą D Z E N I E NR 48/07

Z A R Z Ą D Z E N I E NR 48/07

W Ó J T A G M I N Y PŁASKA

Z DNIA 21 CZERWCA 2007 R.

w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej.

Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz. U. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 6, poz. 41, Nr 141, poz. 1492, z 2005 r. Nr 113, poz. 954, Nr 130, poz. 1087, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 225, poz. 1635), zarządza się, co następuje:

§ 1. Powołuje się Gminną Komisję Urbanistyczno - Architektoniczną , zwana dalej

Komisją jako organ doradczy w sprawach planowania i zagospodarowania

przestrzennego.

2. Komisja składa się z 4 członków powołanych przez Wójta na czteroletnią kadencję.

3. W skład Komisji wchodzą specjaliści desygnowani przez Okręgową Izbę Urbanistów oraz przedstawiciele Urzędu Gminy.

4. W skład Komisji powołuję niżej wymienione osoby:

1) Ireneusz Sieńkowski - Sekretarz Gminy Płaska - przewodniczący komisji

2) Jan Grudziński - inspektor w Urzędzie Gminy zatrudniony na

samodzielnym stanowisku pracy ds. budownictwa, budowy i utrzymania

dróg - sekretarz komisji

3) Justyna Wołągiewicz - Przedstawiciel Izby Urbanistów;

4) Andrzej Szulc - Przedstawiciel Izby Urbanistów.

§ 2. Organizację oraz zasady działania Komisji określa Regulamin stanowiący

załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 3. Zobowiązuję inspektora zatrudnionego na samodzielnym stanowisku pracy ds.

budownictwa, budowy i utrzymania dróg do zapewnienia obsługi technicznej

Komisji oraz do sukcesywnego przedstawiania projektów zmian stosownych

aktów prawnych stanowiących o trybie realizacji poszczególnych uchwał Rady

Gminy w sprawach zagospodarowania przestrzennego.

§ 4. Wydatki związane z działalnością Komisji pokrywane są z budżetu Gminy

Płaska.

§ 5. Wykonanie zarządzenia powierza się Przewodniczącemu Gminnej Komisji

Urbanistyczno Architektonicznej.

§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik do Zarządzenia Nr 48/07

Wójta Gminy Płaska

z dnia 21 czerwca 2007 r.

Regulamin pracy Gminnej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej

w Płaskiej

§1. 1. Gminna Komisja Urbanistyczno — Architektoniczna, zwana dalej „ Komisją"
jest organem doradczym Wójta Gminy Płaska, w sprawach planowania i
zagospodarowania przestrzennego.

2. Komisja powołana jest do opiniowania :

a) projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium

uwarunkowań i kierunków zagospodarowania i ich zmian na etapie opiniowania (art.17

pkt. 6 lit. a ustawy),

b) wniosków o zmianę obowiązujących planów zagospodarowania przestrzennego oraz

opracowania analizy w zagospodarowaniu przestrzennym .

3. Udział w posiedzeniach Komisji członków desygnowanych przez Okręgową Izbę

Urbanistów jest odpłatny, zgodnie z umową;

4. Członek Komisji może być powołany lub odwołany przez Wójta Gminy w każdym czasie.

§2. 1. Komisja rozpatruje problemy zgłaszane przez :

  • Komisje Rady Gminy;

  • Członków Komisji;

  • Wójta Gminy;

  • inspektora ds. budownictwa, budowy i utrzymania dróg.

§ 3. 1 .Przewodniczący i Sekretarz Komisji odpowiadają za formułowa­nie ustaleń z

posiedzeń Komisji oraz reprezentują ją na zewnątrz.

2. Sekretarz Komisji odpowiada za merytoryczny nadzór nad całokształtem obsługi

prac Komisji, w tym sporządzanie protokółów z posiedzeń.

§ 4. 1. Na posiedzenia Komisji mogą być zapraszani wnioskodawcy oraz
przedstawiciele samorządu terytorialnego.

2. W posiedzeniach Komisji biorą też udział autorzy i koreferenci opracowań
rozpatrywanych na tych posiedzeniach.

§ 5. 1. Tematykę i terminy posiedzeń — uwzględniając zgłoszone problemy , w
szczególności tematy wynikające z bieżącej pracy oraz listę osób zaproszonych ustala

Przewodniczący Komisji.

  1. Zawiadomienia członków Komisji o terminie mającego odbyć się posiedzenia oraz zaproszenia osób przewidzianych do udziału w posiedzeniach Komisji należy wysłać co najmniej 5 dni przed terminem posiedzenia.

§ 6. 1. Przewodniczący Komisji proponuje specjalistów do wykonania stosownych
opinii i ekspertyz.

2. Przewodniczący Komisji może wybrać do opracowania opinii lub ekspertyzy
specjalistów spośród członków Komisji, jak i spoza Komisji.

3. Umowę na opracowanie opinii bądź ekspertyzy, ze specjalistą proponowanym przez

Przewodniczącego Komisji zawiera Wójt Gminy.

4. Opracowane na piśmie opinie lub ekspertyzy powinny być złożone w Urzędzie

Gminy najpóźniej na 5 dni przed terminem posiedzenia Komisji.

§ 7. Przewidziane do rozpatrzenia przez Komisję opracowanie wraz z opiniami i

ekspertyzami powinno być udostępnione do wglądu członkom Komisji, co najmniej na

3 dni przed terminem posiedzenia. Termin i miejsce udostępnienia powyższych

materiałów powinny być podane w zawiadomieniu o posiedzeniu Komisji.

§ 8. 1. Obecni na posiedzeniu członkowie Komisji podpisują listę obecności.

2. Kworum Komisji stanowi co najmniej 3-osobowy jej skład.

§ 9. 1. Komisja w toku dyskusji winna opracować istotne elementy opinii.

  1. Przewodniczący i Sekretarz Komisji upoważnieni są do przyjęcia protokółu z posiedzenia Komisji oraz zredagowania opinii w oparciu o ustalenia wynikające z przeprowadzonej dyskusji.

  2. W przypadku gdy członek Komisji jest jednocześnie członkiem zespołu
    autorskiego rozpatrywanego opracowania , na czas dyskusji w tym zakresie podlega wyłączeniu z prac Komisji i nie bierze udziału w głosowaniu.

  3. Protokół z posiedzenia Komisji podpisuje Przewodniczący lub Sekretarz.

§ 10. Posiedzenia Komisji zwoływane są w zależności od bieżących potrzeb.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Płaska

Wytwarzający/odpowiadający: Wójt Gminy Płaska

Wprowadzający: Wójt Gminy Płaska

Data modyfikacji: 2007-07-06

Opublikował: Maciej Zdancewicz

Data publikacji: 2007-07-06