ZARZĄDZENIE NR 48/07
Z A R Z Ą D Z E N I E NR 48/07
W Ó J T A G M I N Y PŁASKA
Z DNIA 21 CZERWCA 2007 R.
w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej.
Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz. U. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 6, poz. 41, Nr 141, poz. 1492, z 2005 r. Nr 113, poz. 954, Nr 130, poz. 1087, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 225, poz. 1635), zarządza się, co następuje:
§ 1. Powołuje się Gminną Komisję Urbanistyczno - Architektoniczną , zwana dalej
Komisją jako organ doradczy w sprawach planowania i zagospodarowania
przestrzennego.
2. Komisja składa się z 4 członków powołanych przez Wójta na czteroletnią kadencję.
3. W skład Komisji wchodzą specjaliści desygnowani przez Okręgową Izbę Urbanistów oraz przedstawiciele Urzędu Gminy.
4. W skład Komisji powołuję niżej wymienione osoby:
1) Ireneusz Sieńkowski - Sekretarz Gminy Płaska - przewodniczący komisji
2) Jan Grudziński - inspektor w Urzędzie Gminy zatrudniony na
samodzielnym stanowisku pracy ds. budownictwa, budowy i utrzymania
dróg - sekretarz komisji
3) Justyna Wołągiewicz - Przedstawiciel Izby Urbanistów;
4) Andrzej Szulc - Przedstawiciel Izby Urbanistów.
§ 2. Organizację oraz zasady działania Komisji określa Regulamin stanowiący
załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 3. Zobowiązuję inspektora zatrudnionego na samodzielnym stanowisku pracy ds.
budownictwa, budowy i utrzymania dróg do zapewnienia obsługi technicznej
Komisji oraz do sukcesywnego przedstawiania projektów zmian stosownych
aktów prawnych stanowiących o trybie realizacji poszczególnych uchwał Rady
Gminy w sprawach zagospodarowania przestrzennego.
§ 4. Wydatki związane z działalnością Komisji pokrywane są z budżetu Gminy
Płaska.
§ 5. Wykonanie zarządzenia powierza się Przewodniczącemu Gminnej Komisji
Urbanistyczno Architektonicznej.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik do Zarządzenia Nr 48/07
Wójta Gminy Płaska
z dnia 21 czerwca 2007 r.
Regulamin pracy Gminnej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej
w Płaskiej
§1. 1. Gminna Komisja Urbanistyczno — Architektoniczna, zwana dalej „ Komisją"
jest organem doradczym Wójta Gminy Płaska, w sprawach planowania i
zagospodarowania przestrzennego.
2. Komisja powołana jest do opiniowania :
a) projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium
uwarunkowań i kierunków zagospodarowania i ich zmian na etapie opiniowania (art.17
pkt. 6 lit. a ustawy),
b) wniosków o zmianę obowiązujących planów zagospodarowania przestrzennego oraz
opracowania analizy w zagospodarowaniu przestrzennym .
3. Udział w posiedzeniach Komisji członków desygnowanych przez Okręgową Izbę
Urbanistów jest odpłatny, zgodnie z umową;
4. Członek Komisji może być powołany lub odwołany przez Wójta Gminy w każdym czasie.
§2. 1. Komisja rozpatruje problemy zgłaszane przez :
Komisje Rady Gminy;
Członków Komisji;
Wójta Gminy;
inspektora ds. budownictwa, budowy i utrzymania dróg.
§ 3. 1 .Przewodniczący i Sekretarz Komisji odpowiadają za formułowanie ustaleń z
posiedzeń Komisji oraz reprezentują ją na zewnątrz.
2. Sekretarz Komisji odpowiada za merytoryczny nadzór nad całokształtem obsługi
prac Komisji, w tym sporządzanie protokółów z posiedzeń.
§ 4. 1. Na posiedzenia Komisji mogą być zapraszani wnioskodawcy oraz
przedstawiciele samorządu terytorialnego.
2. W posiedzeniach Komisji biorą też udział autorzy i koreferenci opracowań
rozpatrywanych na tych posiedzeniach.
§ 5. 1. Tematykę i terminy posiedzeń — uwzględniając zgłoszone problemy , w
szczególności tematy wynikające z bieżącej pracy oraz listę osób zaproszonych ustala
Przewodniczący Komisji.
Zawiadomienia członków Komisji o terminie mającego odbyć się posiedzenia oraz zaproszenia osób przewidzianych do udziału w posiedzeniach Komisji należy wysłać co najmniej 5 dni przed terminem posiedzenia.
§ 6. 1. Przewodniczący Komisji proponuje specjalistów do wykonania stosownych
opinii i ekspertyz.
2. Przewodniczący Komisji może wybrać do opracowania opinii lub ekspertyzy
specjalistów spośród członków Komisji, jak i spoza Komisji.
3. Umowę na opracowanie opinii bądź ekspertyzy, ze specjalistą proponowanym przez
Przewodniczącego Komisji zawiera Wójt Gminy.
4. Opracowane na piśmie opinie lub ekspertyzy powinny być złożone w Urzędzie
Gminy najpóźniej na 5 dni przed terminem posiedzenia Komisji.
§ 7. Przewidziane do rozpatrzenia przez Komisję opracowanie wraz z opiniami i
ekspertyzami powinno być udostępnione do wglądu członkom Komisji, co najmniej na
3 dni przed terminem posiedzenia. Termin i miejsce udostępnienia powyższych
materiałów powinny być podane w zawiadomieniu o posiedzeniu Komisji.
§ 8. 1. Obecni na posiedzeniu członkowie Komisji podpisują listę obecności.
2. Kworum Komisji stanowi co najmniej 3-osobowy jej skład.
§ 9. 1. Komisja w toku dyskusji winna opracować istotne elementy opinii.
Przewodniczący i Sekretarz Komisji upoważnieni są do przyjęcia protokółu z posiedzenia Komisji oraz zredagowania opinii w oparciu o ustalenia wynikające z przeprowadzonej dyskusji.
W przypadku gdy członek Komisji jest jednocześnie członkiem zespołu
autorskiego rozpatrywanego opracowania , na czas dyskusji w tym zakresie podlega wyłączeniu z prac Komisji i nie bierze udziału w głosowaniu.Protokół z posiedzenia Komisji podpisuje Przewodniczący lub Sekretarz.
§ 10. Posiedzenia Komisji zwoływane są w zależności od bieżących potrzeb.
Metryka strony