UCHWAŁA NR IX/60/07

uchwała
  • UCHWAŁA Nr IX/60/07

  • RADY GMINY PŁASKA

  1. 25 października 2007 r.

    • w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych niedziałających w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz kontroli.

      • Na podstawie art. 176 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217, Nr 170, poz. 1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz. 1832, z 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791, Nr 140, poz. 984) uchwala się, co następuje:

        1. Uchwałę stosuje się do zadań publicznych innych niż określone w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003r. Nr 96, poz. 873, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”.

        2. Uchwała reguluje:

            1. tryb postępowania o udzielenie dotacji;

            2. sposób rozliczenia dotacji;

            3. sposób kontroli wykonania zadania;

            4. sposób zapewnienia jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia.

        3. Podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymywać dotacje z budżetu Gminy na realizację zadań własnych Gminy i tylko na cele publiczne, w szczególności w zakresie:

            1. oświaty i wychowania;

            2. pomocy społecznej, zdrowia, rehabilitacji i działalności charytatywnej, przeciwdziałania alkoholizmowi i patologiom społecznym;

            3. bezpieczeństwa i ładu społecznego;

            4. sportu i turystyki;

            5. ochrony środowiska;

            6. promocji Gminy, rozwoju regionalnego i lokalnego.

        4. Środki finansowe z budżetu Gminy mogą być przyznawane w formie dotacji na sfinansowanie lub dofinansowanie powierzonych do realizacji zadań.

        5. Zlecenie realizacji zadań publicznych, o których mowa w § 3, może przyjmować formy:

            1. powierzenia wykonania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na sfinansowanie ich wykonania;

            2. wspierania wykonania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji.

        6. Wspieranie i powierzenie realizacji zadań publicznych odbywa się po uchwaleniu budżetu Gminy na dany rok i przeprowadzeniu postępowania ofertowego.

        7. 1. Postępowanie ofertowe ogłasza Wójt w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.

          1. Postępowanie ofertowe ogłasza się co najmniej 30 dni przed otwarciem ofert.

        8. Podmioty ubiegające się o dotację zobowiązane są do złożenia wniosku zawierającego założenia merytoryczne zadania, szczegółowy kosztorys wraz z informacją o innych źródłach finansowania, dane dotyczące podmiotu, takie jak NIP, REGON, wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego o uzyskaniu statusu organizacji pożytku publicznego, referencje i informacje dodatkowe.

        9. 1. Podmioty, które nie złożą oferty i pozostałych wymaganych dokumentów w terminie określonym w ogłoszeniu oraz których oferty będą niekompletne nie zostaną uwzględnione w konkursie.

          1. Nie mogą ubiegać się o zlecenie zadania podmioty, które nie rozliczyły się terminowo w poprzednim okresie lub niewłaściwie wykonały zadania, na które otrzymały dotację z budżetu Gminy.

        10. 1. Otwarcia ofert dokonuje się w sposób jawny w dniu upływu terminu składania ofert ustalonego w ogłoszeniu.

          1. Oferty podlegają analizie przez właściwe merytorycznie stanowiska w Urzędzie Gminy.

          2. Rozpatrzenia oraz wyboru jak najkorzystniejszej oferty dokonuje Komisja powołana przez Wójta spośród pracowników Urzędu Gminy, w terminie 14 dni od dnia upływu terminu złożenia ofert ustalonego w ogłoszeniu, uwzględniając:

            1. merytoryczną ocenę zadania;

            2. koszt realizacji zadania i wysokość dotacji na to zadanie, termin oraz udział środków własnych podmiotu przeznaczonych na realizacje zadania;

            3. ocenę realizacji dotychczasowej współpracy;

            4. wiarygodność finansową podmiotu oferującego wykonanie zadania.

          3. Wybór oferty wymaga uzasadnienia i podania do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń.

          4. Dotacje powinny być przeznaczone na działania, które w istotny sposób przyczyniają się do realizacji zadań własnych Gminy, z wyjątkiem bieżącej działalności podmiotów.

          5. Cel publiczny dofinansowanego zadania powinien być zgodny z realizacją zadań statutowych podmiotu oferującego wykonanie zadania.

        11. Oferty składa się do Urzędu Gminy w terminie do 15 września, roku poprzedzającego rok, w którym zadanie ma być realizowane. W przypadku zadania, którego termin realizacji przypada w II półroczu do 30 stycznia roku budżetowego, co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.

        12. 1. Umowa o wykonanie zadania publicznego z podmiotem, o którym mowa w § 2 niniejszej uchwały wymaga kontrasygnaty Skarbnika Gminy.

          1. Oferta, która została wybrana powinna stanowić załącznik do zawartej z podmiotem umowy.

        13. 1. Wójt sprawuje kontrolę prawidłowości wykonania zadania przez zleceniobiorcę,
          w tym wydatkowania przekazanych środków finansowych, za pośrednictwem Skarbnika Gminy i innych upoważnionych pracowników, a także żądania od podmiotów częściowych miesięcznych lub kwartalnych sprawozdań ze stopnia wykonania zadania.

          1. W przypadku nienależytego wykonania umowy przez zleceniobiorcę, umowa
            o wykonanie zadania publicznego może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym.

        14. Przyznana dotacja niewykorzystana w terminie określonym w umowie lub wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem podlega zwrotowi na rachunek budżetu Gminy wraz ustawowymi odsetkami.

        15. Wójt przedkłada Radzie Gminy roczne sprawozdanie z wykonania zadań zleconych na podstawie niniejszej Uchwały łącznie z sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za dany rok.

        16. 1. Postępowanie oraz udzielenie dotacji i jej rozliczenie jest jawne.

          1. Wykaz podmiotów otrzymujących dotacje podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

          2. Informacje o rozliczeniu dotacji zamieszcza się w sprawozdaniach z wykonania budżetu gminy.

        17. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

        18. Traci moc Uchwała Nr XIV/85/04 Rady Gminy Płaska z dnia 2 grudnia 2004 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji celowych dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych, sposobu rozliczania dotacji oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.

        19. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

  • Przewodniczący Rady Gminy

  • Dariusz Ciężkowski

2007-10-30 10:21:00

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Płaska

Wytwarzający/odpowiadający: Rada Gminy Płaska

Wprowadzający: Rada Gminy Płaska

Data modyfikacji: 2007-10-31

Opublikował: Maciej Zdancewicz

Data publikacji: 2007-10-31