UCHWAŁA NR XXV/173/06

uchwała
  • UCHWAŁA Nr xxvI/173/06

  • RADY GMINY PŁASKA

  1. 24 października 2006 r.

    • w sprawie procedury uchwalenia budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości

    • materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwalenia budżetu.

      • Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 214, poz.1806; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz.1457, z 2006 r Nr 17, poz.128) oraz art. 179 - 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104 poz.708) uchwala się, co następuje:

        1. Przy sporządzaniu projektu budżetu biorą udział:

            1. wójt gminy;

            2. skarbnik gminy;

            3. sekretarz gminy;

            4. pracownicy samorządowi zatrudnieni na samodzielnych stanowiskach,

            5. kierownicy jednostek organizacyjnych, w których prowadzona jest samodzielna gospodarka finansowa;

            6. sołtysi lub rady sołeckie.

        2. Samodzielni pracownicy samorządowi oraz kierownicy jednostek budżetowych wraz ze składanymi materiałami zobowiązani są przedstawić dokładne wyliczenia według cen aktualnych z uwzględnieniem stopnia inflacji.

        3. Ustala się ostateczny termin do składania wniosków na dzień 15 października. W zadaniach stałych ujmowane są również te zadania, których realizacja wynika z przyjętych kierunków działania oraz takie jak:

            1. utrzymanie administracji samorządowej;

            2. utrzymanie budynków gminy;

            3. wynagrodzenia i inne wydatki osobowe, niż z tytułu umów o pracę.

        4. Wójt gminy sporządza projekt budżetu, do którego oprócz uchwały budżetowej dołącza niżej wymienione załączniki:

            1. informację o stanie mienia komunalnego;

            2. prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne, wynikającą z planowanych i zaciągniętych zobowiązań;

            3. objaśnienia do projektu budżetu.

        5. Projekt uchwały budżetowej określa:

            1. prognozowane dochody jednostki samorządu terytorialnego według źródeł i działów klasyfikacji, w porównaniu do przewidywanego wykonania roku poprzedzającego,

            2. wydatki budżetu jednostki samorządu terytorialnego w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji wydatków, w porównaniu do przewidywanego wykonania roku poprzedzającego z wyodrębnieniem:

              1. wydatków bieżących, w tym szczegółowości:

- wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,

- dotacji,

- wydatków na obsługę długu jednostki samorządu terytorialnego,

- wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez jednostkę samorządu terytorialnego.

              1. wydatków majątkowych.

            1. źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenie nadwyżki budżetu jednostki samorządu terytorialnego;

            2. przychody i rozchody budżetu jednostki samorządu terytorialnego;

            3. wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi, z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów;

            4. wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;

            5. plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych i dochodów własnych jednostek budżetowych;

            6. plany przychodów i wydatków funduszy celowych;

            7. limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych na:

              1. pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego,

              2. finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego,

              3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów.

            8. upoważnienie dla Wójta Gminy do zaciągania zobowiązań :

              1. na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne,

              2. na finansowanie wydatków na programy i projekty o których mowa w § 5 pkt.6,

              3. na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich,

              4. z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.

            9. zakres i kwoty dotacji przedmiotowych i podmiotowych dla zakładów budżetowych i instytucji kultury;

            10. zakres i kwoty dotacji celowych na finansowanie kosztów realizacji inwestycji realizowanej przez zakład budżetowy;

            11. dochody i wydatki związane z realizacją zadań administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami;

            12. dotacje inne niż określone pkt 11 i 12;

            13. dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego;

            14. dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

        1. Informacja o stanie mienia komunalnego powinna zawierać:

            1. dane dotyczące przysługujących jednostce samorządu terytorialnego praw własności;

            2. dane dotyczące innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach oraz o posiadaniu;

            3. dane o zmianach w stanie mienia komunalnego, w zakresie określonym wyżej od dnia złożenia poprzedniej informacji;

            4. dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw majątkowych oraz z wykonywania posiadania;

            5. inne dane i informacje o zdarzeniach majątkowych mających wpływ na stan mienia komunalnego.

        2. 1. Objaśnienia do projektu budżetu powinny zawierać wyjaśnienia dotyczące:

            1. przyjętych do kalkulacji wskaźników wynikających z założeń do ustawy budżetowej na dany rok budżetowy;

            2. informacji Ministra Finansów i Wojewody na temat subwencji i dotacji celowych;

            3. prognozy dochodów według ważniejszych źródeł pochodzenia;

            4. wydatków budżetu w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej z uwzględnieniem zakresu rzeczowego;

            5. wydatków majątkowych określających co najmniej : nazwę zadania i jego cel, okres realizacji i łączne nakłady finansowe, źródła finansowania, wysokość wydatków w roku budżetowym.

  1. Objaśnienia do projektu budżetu winny być odniesione do przewidywanego wykonania roku poprzedniego.

        1. Projekt uchwały budżetowej może zawrzeć upoważnienie dla Wójta do dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień między działami, a także upoważnienie do zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu.

        2. Opracowany projekt budżetu wraz z informacją o stanie mienia komunalnego i objaśnieniami wójt gminy przekazuje nie póżniej jak do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy :

            1. radzie gminy;

2) Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku celem zaopiniowania.

        1. 1.Przewodniczący rady gminy niezwłocznie przekazuje projekt uchwały budżetowej wraz z materiałami informacyjnymi do zaopiniowania stałym komisjom rady.

        2. Komisje rady po otrzymaniu materiałów odbywają posiedzenia, na których formułują na piśmie swoje opinie lub wnioski do projektu uchwały budżetowej.

        3. Komisja proponująca wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie przewidzianego w projekcie uchwały budżetowej zobowiązana jest wskazać źródło jego sfinansowania.

        4. Opinie komisji przedstawiane są komisji ds. budżetu, która formułuje ostateczną opinię i przedkłada ją wójtowi.

        5. Wójt gminy po zapoznaniu się z opinią komisji ds. budżetu przedkłada radzie gminy skorygowany projekt budżetu.

        6. Nie uwzględnione w projekcie budżetu wnioski oraz wprowadzone autopopoprawki wójta wymagają uzasadnienia.

        7. Porządek sesji budżetowej winien zawierać :

            1. przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem wójta;

            2. przedstawienie opinii regionalnej izby obrachunkowej;

            3. przedstawienie opinii i wniosków komisji stałych;

            4. przedstawienie stanowiska wójta gminy w sprawie opinii i wniosków komisji;

            5. dyskusję;

            6. głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.

        8. Traci moc uchwała Nr III/33/03 Rady Gminy Płaska z dnia 27 marca 2003 r. w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu gminy.

        9. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

        10. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

  • Przewodniczący Rady Gminy

  • Sudnik Waldemar

2006-10-25 13:58:00

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Płaska

Wytwarzający/odpowiadający: Rada Gminy Płaska

Wprowadzający: Rada Gminy Płaska

Data modyfikacji: 2006-10-30

Opublikował: Maciej Zdancewicz

Data publikacji: 2006-10-30