UCHWAŁA NR XVI/101/05
UCHWAŁA NR XVI/101/05
RADY GMINY PŁASKA
z dnia 17 lutego 2005 r.
zmieniająca Uchwałę Nr III/32/03 Rady Gminy Płaska z dnia 27 marca 2003r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Płaska.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203) uchwala się, co następuje:
§ 1. W Statucie Gminy Płaska stanowiącym załącznik do Uchwały Nr III/32/03 Rady Gminy Płaska z dnia 27 marca 2003r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Płaska (Dz. Urz. Województwa Podlaskiego Nr 33, poz. 766) wprowadza się następujące zmiany:
1) § 20 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„§20. 1. Porządek obrad, miejsce, termin, godzinę rozpoczęcia sesji i listę zaproszonych gości ustala przewodniczący rady w porozumieniu z wójtem.”
2) w § 21 ust. 2 skreśla się wyraz „proponowany”;
3) 27 ust 1 otrzymuje brzminie:
„§27.1.Po stwierdzeniu prawomocności obrad przewodniczący przedstawi do uchwalenia porządek obrad”.
4) w § 27 ust. 2 skreśla się wyraz „projektu”;
5) § 36 ust. 1 pkt. 6 otrzymuje brzmienie:
„6) uchwalony porządek obrad;”
6) skreśla się § 36 ust. 1 pkt. 7;
7) § 36 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„Protokoły sesji są numerowane kolejno cyframi rzymskimi, łamanymi przez dwie ostatnie cyfry roku.”
8) po § 56 dodaje się § 56a o treści:
„§56a. 1. Z przebiegu posiedzenia komisji sporządza się protokół.
2. Protokół powinien odzwierciedlać przebieg posiedzenia i zawierać w szczególności:
1) datę oraz kolejny numer posiedzenia;
2) stwierdzenie prawomocności posiedzenia;
3) ustalony porządek obrad;
4) przebieg dyskusji nad poszczególnymi punktami porządku obrad;
5) zajęte w poszczególnych sprawach stanowiska i wyrażone opinie;
6) przebieg głosowania nad podejmowanymi rozstrzygnięciami;
7) treść podjętych rozstrzygnięć.
3. Do protokołu dołącza się listę obecności członków komisji i osób biorących udział w posiedzeniu komisji.
4. Protokół z posiedzenia komisji podpisuje przewodniczący komisji i osoba sporządzająca protokół.
5. Protokoły z posiedzeń komisji numerowane są cyframi arabskimi, łamanymi przez dwie ostatnie cyfry roku.”
5) dodaje się § 56b o treści:
„§56b. 1. Rozstrzygnięcia komisji mają formę opinii lub wniosków, przedstawianych na sesji Rady Gminy przez Przewodniczących Komisji”.
2. Opinie i wnioski komisji są ujmowane w protokole z posiedzenia komisji i wpisywane do rejestru wniosków i opinii komisji.”
1) po § 65 dodaje się § 65a i 65 b o treści:
„§65a. 1. Skargi dotyczące zadań lub działalności Wójta Gminy i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych rozpatruje rada gminy, o ile przepisy szczególne nie określają innych organów właściwych do rozpatrzenia skargi.
2. Zarzuty podnoszone w skargach wstępnie bada komisja rewizyjna. Rozpatrując skargę komisja przeprowadza czynności wyjaśniające. Z podejmowanych czynności komisja sporządza protokół.
3. Po zakończeniu postępowania wyjaśniającego komisja rewizyjna przekazuje przewodniczącemu rady gminy protokół wraz z dokumentacją zgromadzoną podczas przeprowadzania czynności wyjaśniających oraz przedstawia stanowisko komisji dotyczące skargi.
4. Rada gminy, po rozpatrzeniu dokumentacji związanej z badaniem skargi i po zapoznaniu się ze stanowiskiem komisji rewizyjnej dotyczącym skargi, zajmuje stanowisko w formie uchwały.
5. Skarżącego zawiadamia się na piśmie o terminie sesji, na której będzie rozpatrywana złożona przez niego skarga.
6. Zawiadomienie skarżącego o sposobie załatwienia skargi następuje zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego.”
„§65b. 1. Wnioski, których przedmiotem są sprawy objęte zakresem działania rady gminy przekazuje się przewodniczącemu rady.
2. Przewodniczący rady może skierować wniosek do zaopiniowania przez komisję rady lub Wójta.
3. Wniosek jest rozpatrywany na najbliższej sesji rady gminy.
4. Zawiadomienie wnioskodawcy o sposobie załatwienia wniosku następuje zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego.”.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Sudnik Waldemar
Metryka strony