Regulamin Naboru ZSO w Płaskiej
Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 1A/2009
Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Płaskiej
R E G U L A M I N
NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Płaskiej
Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na wolne stanowiska w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Płaskiej, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze, w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy.
Rozdział I
Rozpoczęcie procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko
Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Płaskiej, zwany dalej Dyrektor ZSO.
W celu prawidłowego przebiegu procesu rekrutacji Dyrektor ZSO powołuje komisję rekrutacyjną zwaną dalej komisją.
W skład komisji wchodzą:
przedstawiciel Dyrektora ZSO,
sekretarz szkoły lub Sekretarz Gminy,
pracownik Urzędu Gminy ds. oświatowych.
Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.
Rozdział II
Etapy naboru
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko.
Składanie dokumentów aplikacyjnych.
Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych.
Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.
Selekcja końcowa kandydatów poprzez przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej.
Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko.
Przedstawienie Dyrektorowi ZSO protokołu z procedury rekrutacyjnej oraz decyzji komisji o kandydacie do zatrudnia.
Ogłoszenie wyniku naboru.
Podpisanie umowy o pracę.
Rozdział III
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko
Ogłoszenie o wolnym stanowisku w ZSO umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Płaskiej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Płaskiej.
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:
nazwę i adres jednostki;
określenie stanowiska wymiar etatu;
określenie wymagań związanych ze stanowiskiem zgodnie z opisem danego stanowiska (stanowiącego załącznik do Regulaminu), ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku;
wskazanie wymaganych dokumentów;
określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
Publikacja ogłoszenia następuje poprzez zamieszczenie jego treści w BIP Urzędu Gminy w Płaskiej, na tablicach ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Płaskiej i w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Płaskiej, przez okres nie krótszy niż 10 dni kalendarzowych.
Rozdział IV
Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych
Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP Urzędu Gminy w Płaskiej i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Płaskiej.
Na dokumenty aplikacyjne składają się:
list motywacyjny,
życiorys - curriculum vitae,
kserokopie świadectw pracy,
kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
kserokopie innych dokumentów potwierdzających posiadane umiejętności bądź uprawnienia, (np. certyfikaty)
oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych.
Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko i tylko w formie pisemnej.
Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną.
Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem.
Rozdział V
Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych
Analizy dokumentów dokonuje komisja rekrutacyjna.
Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów.
Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji
z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku.
Rozdział VI
Ogłoszenia listy kandydatów spełniających wymagania formalne
Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze,
i wstępnej selekcji umieszcza się w BIP Urzędu Gminy w Płaskiej listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.Lista, o której mowa w pkt. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP
od momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną
w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem, określonymi w ogłoszeniu o naborze.
Rozdział VII
Selekcja końcowa kandydatów
Selekcja końcowa opiera się na przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej.
Rozmowa kwalifikacyjna
Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu
z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:
predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
posiadaną wiedzę na temat jednostki, w której ubiega się o stanowisko,
obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
cele zawodowe kandydata.
Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza komisja rekrutacyjna.
Każdy członek komisji rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10.
Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej komisja rekrutacyjna wybiera kandydata, który w selekcji końcowej uzyskał najwyższą liczbę punktów podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć oświadczenie o niekaralności i badania lekarskie.
Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół.
Protokół zawiera w szczególności:
określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu
o naborze,informację o zastosowanych metodach i technikach naboru, uzasadnienie danego wyboru.
Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie nie krótszym niż 10 dni
od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru,
w przypadku, gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudniania żadnego kandydata.Informacja, o której mowa w pkt. 1, zawiera:
nazwę i adres jednostki,
określenie stanowiska,
imię i nazwisko wybranego kandydata oraz miejsce jego zamieszkania,
uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata na stanowisko urzędnicze.
Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres
co najmniej 3 miesięcy.Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy
od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru.Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób są do odebrania osobiście przez zainteresowanych.
Rozdział VIII
Ogłoszenie wyników
Rozdział IX
Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy
Rozdział X
Informacja o wynikach naboru
Rozdział XI
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi
Metryka strony