Regulamin Naboru ZSO w Płaskiej

Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na wolne stanowiska w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Płaskiej, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze, w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy

Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 1A/2009


Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Płaskiej

R E G U L A M I N

NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE

w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Płaskiej

Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na wolne stanowiska w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Płaskiej, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze, w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy.

Rozdział I

Rozpoczęcie procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko

  1. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Płaskiej, zwany dalej Dyrektor ZSO.

  2. W celu prawidłowego przebiegu procesu rekrutacji Dyrektor ZSO powołuje komisję rekrutacyjną zwaną dalej komisją.

  3. W skład komisji wchodzą:

  1. przedstawiciel Dyrektora ZSO,

  2. sekretarz szkoły lub Sekretarz Gminy,

  3. pracownik Urzędu Gminy ds. oświatowych.

  1. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.

Rozdział II

Etapy naboru

  1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko.

  2. Składanie dokumentów aplikacyjnych.

  3. Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych.

  4. Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.

  5. Selekcja końcowa kandydatów poprzez przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej.

  6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko.

  7. Przedstawienie Dyrektorowi ZSO protokołu z procedury rekrutacyjnej oraz decyzji komisji o kandydacie do zatrudnia.

  8. Ogłoszenie wyniku naboru.

  9. Podpisanie umowy o pracę.

Rozdział III

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko

  1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku w ZSO umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Płaskiej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Płaskiej.

  2. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:

  1. nazwę i adres jednostki;

  2. określenie stanowiska wymiar etatu;

  3. określenie wymagań związanych ze stanowiskiem zgodnie z opisem danego stanowiska (stanowiącego załącznik do Regulaminu), ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,

  4. wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku;

  5. wskazanie wymaganych dokumentów;

  6. określenie terminu i miejsca składania dokumentów.

  1. Publikacja ogłoszenia następuje poprzez zamieszczenie jego treści w BIP Urzędu Gminy w Płaskiej, na tablicach ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Płaskiej i w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Płaskiej, przez okres nie krótszy niż 10 dni kalendarzowych.

Rozdział IV

Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych

  1. Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP Urzędu Gminy w Płaskiej i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Płaskiej.

  2. Na dokumenty aplikacyjne składają się:

  1. list motywacyjny,

  2. życiorys - curriculum vitae,

  3. kserokopie świadectw pracy,

  4. kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,

  5. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,

  6. kserokopie innych dokumentów potwierdzających posiadane umiejętności bądź uprawnienia, (np. certyfikaty)

  7. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych.

  1. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko i tylko w formie pisemnej.

  2. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną.

  3. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem.

Rozdział V

Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych

  1. Analizy dokumentów dokonuje komisja rekrutacyjna.

  2. Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów.

  3. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji
    z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.

  4. Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku.

Rozdział VI

Ogłoszenia listy kandydatów spełniających wymagania formalne

    1. Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze,
      i wstępnej selekcji umieszcza się w BIP Urzędu Gminy w Płaskiej listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.

    2. Lista, o której mowa w pkt. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.

    3. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP
      od momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.

    4. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną
      w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem, określonymi w ogłoszeniu o naborze.

Rozdział VII

Selekcja końcowa kandydatów

  1. Selekcja końcowa opiera się na przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej.

  2. Rozmowa kwalifikacyjna

    1. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu
      z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.

    2. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:

  • predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,

  • posiadaną wiedzę na temat jednostki, w której ubiega się o stanowisko,

  • obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,

  • cele zawodowe kandydata.

    1. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza komisja rekrutacyjna.

    2. Każdy członek komisji rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10.

    Rozdział VIII

    Ogłoszenie wyników

    1. Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej komisja rekrutacyjna wybiera kandydata, który w selekcji końcowej uzyskał najwyższą liczbę punktów podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

    2. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć oświadczenie o niekaralności i badania lekarskie.

    Rozdział IX

    Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy

    1. Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół.

    2. Protokół zawiera w szczególności:

    1. określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu
      o naborze,

    2. informację o zastosowanych metodach i technikach naboru, uzasadnienie danego wyboru.

    Rozdział X

    Informacja o wynikach naboru

    1. Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie nie krótszym niż 10 dni
      od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru,
      w przypadku, gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudniania żadnego kandydata.

    2. Informacja, o której mowa w pkt. 1, zawiera:

    1. nazwę i adres jednostki,

    2. określenie stanowiska,

    3. imię i nazwisko wybranego kandydata oraz miejsce jego zamieszkania,

    4. uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata na stanowisko urzędnicze.

    1. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres
      co najmniej 3 miesięcy.

    2. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy
      od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru.

    Rozdział XI

    Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi

    1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.

    2. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób są do odebrania osobiście przez zainteresowanych.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Płaska

Wytwarzający/odpowiadający: Dariusz Sudyk

Wprowadzający: Dariusz Sudyk

Data modyfikacji: 2009-09-11

Opublikował: Maciej Zdancewicz

Data publikacji: 2009-09-11