Sekretarz Gminy
Do zakresu zadań Sekretarza Gminy należy:
1) opracowywanie projektów struktury organizacyjnej Urzędu;
2) opracowywanie projektów Statutu Gminy i Regulaminu Urzędu;
3) organizowanie pracy Urzędu oraz nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem referatów i stanowisk pracy;
4) zapewnienie zgodności działań Urzędu z obowiązującymi przepisami prawa;
5) kierowanie pracą Urzędu w czasie nieobecności Wójta;
6) sprawowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej;
7) nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy w Urzędzie;
8) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawców w trybie art. 951 § 1 kodeksu cywilnego;
9) nadzorowanie nad prawidłowym przygotowaniem projektów uchwał Rady;
10) zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie gminy;
11) nadzorowanie informacji umieszczonych w BIP
12) organizowanie współdziałania z sołectwami;
13) nadzorowanie terminowości załatwiania spraw obywateli przez Urząd;
14) nadzorowanie spraw związanych z wyborami i referendami oraz spisami powszechnymi ;
15) koordynacja i nadzór nad przepływem informacji o zmianach w przepisach prawnych dotyczących poszczególnych stanowisk;
16) podpisywanie wszelkich zaświadczeń i poświadczeń urzędowych;
17) wykonywanie innych spraw zleconych przez Wójta;
18) okresowa analiza stanu BHP;
19) stwierdzenie zagrożeń;
20) przeprowadzenie kontroli warunków pracy;
21) zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu BHP;
22) przygotowywanie projektów wewnętrznych, zarządzeń, instrukcji BHP;
23) udział w dochodzeniach powypadkowych;
24) współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy;
25) udział w pracy zakładowej komisji BHP
26) współpraca ze środkami masowego przekazu .
Nadzorowi Sekretarza podlegają w szczególności stanowiska pracy: OK., OR, ROŚ, ZK, OSK, BG.
Metryka strony