Samodz. stanowisko ds. budownictwa, budowy i utrzymania dróg oraz gospodarki komunalnej

Do zakresu stanowiska pracy ds. budownictwa, budowy i utrzymania dróg oraz gospodarki komunalnej należy: 1) prowadzenie wszelkich spraw wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym; 2) zapewnienie sporządzania planu ogólnego i planów szczegółowych zagospodarowania przestrzennego gminy i ich aktualizacji oraz zmian tych planów; 3) przygotowywanie materiałów i projektów uchwał Rady Gminy o przystąpieniu do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy; 4) udzielanie informacji oraz wydawanie zaświadczeń lub opinii o przeznaczeniu terenu w planie zagospodarowania gminy; 5) sporządzanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu. 6) gospodarka zasobami lokali mieszkalnych i użytkowych gminy z ustaleniami o wysokości czynszu za te lokale oraz przygotowywanie umów za wynajem lokali gminnych; 7) prowadzenie spraw związanych z remontami i eksploatacją budynków szkolnych i nieruchomości gminnych oraz rozliczanie materiałów wykorzystanych do remontów tych obiektów; 8) prowadzenie książek obiektów budowlanych; 9) prowadzenie spraw związanych z ochroną dóbr kultury; 10) przygotowywanie i nadzór nad inwestycjami gminnymi; 11) budowa i konserwacja dróg gminnych, ulic, mostów i oświetleń oraz nadzór nad ich eksploatacją; 12) wnioskowanie w sprawie zaliczenia dróg do właściwych kategorii, oraz zmiany klasyfikacji; 13) wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych oraz naliczanie opłat za zajęcie pasa drogowego; 14) prowadzenie spraw związanych z oświetleniem dróg oraz telefonizacją wsi; 15) współdziałanie przy zimowym utrzymaniu dróg z zarządami dróg w zakresie wykorzystania sprzętu i pojazdów samochodowych; 16) prowadzenie rejestru dróg gminnych i obiektów mostowych; 17) opracowywanie wniosków w uzgodnieniu z samorządami wsi dotyczących rozkładów jazdy PKS, opiniowanie rozwoju sieci komunikacyjnej; 18) kontrola bieżąca stanu technicznego nawierzchni jezdni, chodników, oznakowania poziomego i pionowego; 19) okresowe przeglądy stanu technicznego dróg i obiektów mostowych; 20) organizowanie przetargów zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych; 21) nadzór nad przystankami PKS; 22) sprawozdawczość w zakresie dróg i mostów; 23) prowadzenie ksiąg dróg gminnych; 24) prowadzenie ksiąg mostów; 25) opracowywanie programu usług i rozwoju urządzeń komunalnych; 26) kontrole okresowe wynikające z przepisów; 27) przygotowywanie materiałów w sprawie nazewnictwa ulic i placów; 28) oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi; 29) ochrona danych osobowych; 30) naliczanie opłat adiacenckich; 31) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń Wójta lub Sekretarza Gminy.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Płaska

Wytwarzający/odpowiadający: Maciej Zdancewicz

Wprowadzający: Maciej Zdancewicz

Data modyfikacji: 2004-03-23

Opublikował: Maciej Zdancewicz

Data publikacji: 2004-03-23