Samodz. stanowisko ds. budownictwa, budowy i utrzymania dróg oraz gospodarki komunalnej
Do zakresu stanowiska pracy ds. budownictwa, budowy i utrzymania dróg oraz gospodarki komunalnej należy:
1) prowadzenie wszelkich spraw wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
2) zapewnienie sporządzania planu ogólnego i planów szczegółowych zagospodarowania przestrzennego gminy i ich aktualizacji oraz zmian tych planów;
3) przygotowywanie materiałów i projektów uchwał Rady Gminy o przystąpieniu do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy;
4) udzielanie informacji oraz wydawanie zaświadczeń lub opinii o przeznaczeniu terenu w planie zagospodarowania gminy;
5) sporządzanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
6) gospodarka zasobami lokali mieszkalnych i użytkowych gminy z ustaleniami o wysokości czynszu za te lokale oraz przygotowywanie umów za wynajem lokali gminnych;
7) prowadzenie spraw związanych z remontami i eksploatacją budynków szkolnych i nieruchomości gminnych oraz rozliczanie materiałów wykorzystanych do remontów tych obiektów;
8) prowadzenie książek obiektów budowlanych;
9) prowadzenie spraw związanych z ochroną dóbr kultury;
10) przygotowywanie i nadzór nad inwestycjami gminnymi;
11) budowa i konserwacja dróg gminnych, ulic, mostów i oświetleń oraz nadzór nad ich eksploatacją;
12) wnioskowanie w sprawie zaliczenia dróg do właściwych kategorii, oraz zmiany klasyfikacji;
13) wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych oraz naliczanie opłat za zajęcie pasa drogowego;
14) prowadzenie spraw związanych z oświetleniem dróg oraz telefonizacją wsi;
15) współdziałanie przy zimowym utrzymaniu dróg z zarządami dróg w zakresie wykorzystania sprzętu i pojazdów samochodowych;
16) prowadzenie rejestru dróg gminnych i obiektów mostowych;
17) opracowywanie wniosków w uzgodnieniu z samorządami wsi dotyczących rozkładów jazdy PKS, opiniowanie rozwoju sieci komunikacyjnej;
18) kontrola bieżąca stanu technicznego nawierzchni jezdni, chodników, oznakowania poziomego i pionowego;
19) okresowe przeglądy stanu technicznego dróg i obiektów mostowych;
20) organizowanie przetargów zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych;
21) nadzór nad przystankami PKS;
22) sprawozdawczość w zakresie dróg i mostów;
23) prowadzenie ksiąg dróg gminnych;
24) prowadzenie ksiąg mostów;
25) opracowywanie programu usług i rozwoju urządzeń komunalnych;
26) kontrole okresowe wynikające z przepisów;
27) przygotowywanie materiałów w sprawie nazewnictwa ulic i placów;
28) oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi;
29) ochrona danych osobowych;
30) naliczanie opłat adiacenckich;
31) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń Wójta lub Sekretarza Gminy.
Metryka strony