Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Do zakresu zadań Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego należy:
1) przyjmowanie oświadczeń o :
a) wstąpieniu w związek małżeński,
b) braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwoleń o zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
c) wyborze nazwiska jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
d) wstąpienia w związek małżeński w wypadku bezpośrednio niebezpieczeństwa grożącego bezpośrednio życiu jednej ze stron,
e) powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
f) uznaniu dziecka,
g) nadaniu dziecku nazwiska męża matki.
2) adnotacje o ustaniu, unieważnieniu lub separacji małżeństwa;
3) sporządzanie aktów urodzeń, małżeństwa, zgonów w księgach Stanu Cywilnego oraz prowadzenie ksiąg w oparciu o dokonywane zgłoszenia, decyzje administracyjne i orzeczenia sądowe;
4) sporządzanie aktów małżeństw na podstawie art.1 § 2 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
5) wydawanie wypisów z ksiąg Stanu Cywilnego;
6) transkrypcja zagranicznych aktów urodzeń, małżeństw i zgonów;
7) przyjmowanie od mieszkańców gminy wniosków o wydanie dowodów osobistych i wydawanie tych dokumentów;
8) ochrona danych osobowych;
9) sporządzanie sprawozdań z zakresu prowadzonych spraw;
10) prowadzenie innych zadań nałożonych na gminę ustawą o ewidencji ludności i dowodach osobistych;
11) realizacja zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, w tym :
a) prowadzenie kart osobowych mieszkańców gminy,
b) organizowanie i udział w kontroli dyscypliny meldunkowej,
c) wydawanie decyzji w sprawach meldunkowych,
d) zameldowania stałe, czasowe, wymeldowania.
12) współpraca z Ośrodkiem Informatyki Terenowego Banku Danych;
13) przygotowanie ewidencji dla systemu elektronicznego PESEL;
14) prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców;
15) sporządzanie spisu wyborców przy wszystkich wyborach;
16) wydawanie zezwoleń na organizowanie zgromadzeń i zabaw publicznych;
17) prowadzenie spraw związanych z działalnością gospodarczą :
a) ewidencjonowanie działalnosci gospodarczej;
b) wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
c) opracowywanie projektów uchwał w sprawach liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych powyżej 4,5 % alkoholu (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży napojów alkoholowych.
18) cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
19) naliczanie opłat za sprzedaż napojów alkoholowych;
20) wnioskowanie o ustalenie czasu placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i zakładów usługowych dla ludności;
21) prowadzenie spraw nałożonych na gminę ustawą o Krajowym Rejestrze Sądowym;
22) pełninie funkcji pełnomocnika ochrony informacji niejawnych, prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy, a w szczególności :
a) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
b) kontrola informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie takich informacji,
c) okresowa kontrola ewidencji materiałów i obiegu dokumentów,
d) szkolenie pracowników w zakresie informacji niejawnych;
e) podejmowanie działań zmierzających do wyjaśninia okoliczności naruszenia
przepisów o ochronie informacji niejawnych.
23) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń Wójta i Sekretarza Gminy.
Metryka strony